منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آموزش نصب KDE Plasma Media Center

این روز ها KDE بدون شک موفق ترین میزکار در دنیای نرم‌افزارهای آزاد است که این موفقیت را با انتشار نسخه ۴.۱۰  در انتشار میزکاری سبک و سریع و در عین حال زیبا و با قابلیت شخصی سازی های منحصر به فرد به نمایش گذاشت. توسعه دهنده های KDE با انتشار بسته های کارآمد و کاربر پسند روز به روز کاربران بیشتری را به این میزکار دعوت می کنند.

Media Center ها از جمله نرم‌افزارهایی هستند که امروزه به دلیل ویژگی های زیادی که دارند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده اند. از این رو توسعه دهنده های KDE با انتشار Plasma Media Center در نظر دارند تا راحتی بیش از پیشی را در میزکار خود ارائه کنند. با استفاده از این مدیا سنتر کاربران قادر خواهند بود تا تصایور، ویدئو ها و موسیقی‌های خود با هم در یک نرم‌افزار مشاهده کنند. اگر شما هم علاقه مند به نصب این نرم‌افزار هستید با ما باشید:

کاربران فدورا:

خوشبختانه این نرم‌افزار در مخزن اصلی فدورا در دسترس هست و شما به راحتی می‌تونید اقدام به نصب آن نمائید.

#yum install plasma-mediacenter

کاربران اوبونتو:

برای نصب این برنامه در اوبونتو شما باید ابتدا سورس آن را دانلود کرده و سپس اقدام به نصب آن نمائید. اما قبل از نصب ابتدا وابستگی ها را نصب کنید:

sudo  apt-get install kde-workspace-dev kdelibs5-dev build-essential

sudo  apt-get install libdeclarative-multimedia

sudo  apt-get install libtag1-dev

sudo  apt-get install kffmpegthumbnailer

sudo apt-get install nepomuk-core-dev

حالا اقدام به دریافت و نصب نرم‌افزار می‌کنیم:

git clone git://anongit.kde.org/plasma-mediacenter

cd plasma-mediacenter

mkdir build

cd build

cmake .. -DCMAKE_INSTALL_PREFIX=`kde4-config –prefix`

make -j(n+1)

sudo make install

همانطور که شاهد هستید تفاوت واضحی که در نصب این برنامه از سورس وجود دارد در خط پنجم آن یعنی مرحله‌ی make قرار دارد. در این مرحله منظور از n تعداد coreهای پردازنده‌ی شما می‌باشد که می‌توانید با مراجعه ای این صفحه‌ی ویکیپدیا از آن مطلع شوید. (حاصل n+1 را بدون پرانتز بنویسید.)

کاربران اوپن سوزی:

کاربران نسخه‌ی ۱۲.۳ از توزیع اوپن سوزی نیز می‌توانند با استفاده از قابلیت One Click Install بخش بسته‌های سایت اوپن سوزی و مراجعه به این صفحه به راحتی اقدام به نصب آن نمایند.

\"Plasma

امیدوارم که بتونید از این نرم‌افزار به‌راحتی استفاده کنید.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,