منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آیا برنامه مطالعاتی یا کار خاصی را دنبال می کنید؟

آیا برنامه مطالعاتی یا کاری خاصی رو دنبال می کنید ؟ آیا از به هم ریختگی کارهاتون کلافه شدید؟ مرتب کارهایی رو که باید انجام بدید فراموش می کنید؟ آیا دنبال راهی هستید که بتونید یه نظمی به کارهاتون بدید؟ یا مثلا میخواین بدونید که در روز چقدر از وقتتون رو صرف برنامه هاتون می کنید ؟ اگه جواب این سوالات مثبت هست یعنی شما هم با مشکلاتی شبیه به من مواجه هستید . از اونجایی که برنامه مطالعاتی خاصی رو دنبال میکنم نیاز داشتم به شکلی برنامه هام رو مدون کنم ، بهشون نظم بدم ، قابلیتی رو تعبیه کنم که مرتب کارهام رو بهم یادآوری کنه و از طرفی از میزان مطالعه‌م در طول روز ، هفته و ماه اطلاع داشته باشم و بر اساس اون بتونم مدیریت و بودجه بندی کنم زمانم رو . البته روی اسمارت فون ها نرم افزارهای خیلی خوبی هست که امکاناتشون به مراتب بیشتره اما من با محیط دسکتاپ رابطه بهتری دارم و از طرفی بیشترین وقتم رو با لپ تاپم سپری میکنم و به همین خاطر هم این نرم افزارها رو گشتم و پیدا کردم . اصلا قرار نبود در این زمینه مطلبی هم بنویسم اما این ذهنیت که ممکنه افراد دیگه ای هم نیاز داشته باشن به این نرم افزار ها و مشکلی شبیه به من داشته باشن باعث شد این مطلب رو بنویسم . امیدوارم براتون مفید باشه .

Sticky Notes Indicator

خب اولین نرم افزاری که نیاز داشتم نرم افزاری بود که به صورت خیلی ساده یادداشت های فوری و گاه گاهی رو بتونم باهاش تهیه کنم . یادداشت هایی موقت که روی دسکتاپ و جلوی چشم باشن تا فراموش نشن . با یه سرچ مختصر به این نرم افزار رسیدم .

 sticky-note-indicator

 

یه نرم افزار خیلی ساده  و کار راه انداز که بهتون این امکان رو میده یادداشت های موقتی‌تون رو بذارید یه گوشه از دسکتاپ و بهش رنگای مختلفی بدین .

برای نصب این نرم افزار این دستورات رو توی ترمینال اجرا کنید :

sudo add-apt-repository ppa:umang/indicator-stickynotes

sudo apt-get update

sudo apt-get install indicator-stickynotes

 و یا به این لینک برید و فایل .deb موجود رو دانلود کنید :

دانلود فایل .deb

Alarm Clock

این نرم افزار هم خیلی ساده هست ؛ شاید شما هم برنامه روزانه‌تون برای روزای مختلف شبیه هم باشه ، یا حتی کارهای تکراری هفتگی ، مثلا هر هفته یکشنبه ها تو یه ساعت مشخص کار خاصی رو انجام میدین که دوست ندارین یادتون بره . کافیه تو این نرم افزار روز و ساعت انجام اون کار رو وارد کنید . به همین سادگی ؛ البته این نکته رو لازمه بگم که برای نمایش آلارم لازمه که سیستمتون روشن باشه ولی اگه روشن نبود هم چیزی رو از دست ندادین ، به محض روشن کردن رایانه آلارم های از دست رفته دونه دونه نمایش داده میشن . یه قابلیت خیلی مفید دیگه ای هم که این نرم افزار داره اینه که آیکونش تو ایندیکیتور نمایش داده میشه و قابلیت این رو هم داره که تایمر معکوس واسه آلارم بعدی رو هم نمایش بده که اینطوری بیشتر حواستون به برنامه هاتون هست .

 ubuntu alarm

برای نصب نرم افزار کافیه اسمش یعنی Alarm Clock (alarm-clock-applet) رو توی مرکز نرم افزار اوبونتو سرچ کنید .

Hamster

و اما نرم افزار سوم که خیلی خیلی برای من کاربرد داشت نرم افزار hamster هست . با این نرم افزار می تونید کارهای مختلفی رو تعریف کرده و موقع شروع اونها از نرم افزار بخواین که زمان انجام اون کار رو براتون نگه داره ، به محض پایان هم دستور توقف فعالیت رو بهش میدین ، اگه کارای مختلفی رو عهده دار هستین مثلا مجبورید زمانتون رو بین مطالعه چند درس تقسیم کنید این نرم افزار خیلی میتونه بهتون کمک کنه . فقط کافیه زمان شروع و پایان هر فعالیت رو بهش اطلاع بدید . این نرم افزار خروجی های روزانه ، هفتگی و ماهیانه رو با نمودار بهتون ارائه میده و با اون می تونید به صورتی هدفمند کارهاتون رو سازماندهی کنید .

برای نصب این برنامه کافیه اسم اون رو تو مرکز نرم افزار اوبونتو جستجو کنید و نصبش کنید . استفاده از رابط ایندیکیتور این نرم افزار کار رو خیلی ساده تر میکنه پس هم خود نرم افزار رو نصب کنید و هم نصاب ایندیکیتور رو .

در تصویر بالای این پست می تونید یک کارت که توسط برنامه Sticky Notes Indicator نوشته شده رو ببینید ، همینطور در ایندیکیتور نمایش داده شده آیکون اول از سمت چپ مربوط به نرم افزار Alarm Clock و تایمر معکوسش هست ، آیکن بعدی مربوط به نرم افزار Sticky Notes Indicator هست و آیکن سوم هم مربوط به نرم افزار Hamster هست . 

خیلی خوشحال میشیم اگه این برنامه ها رو قبلا استفاده کردید و یا بعد از این استفاده می کنید تجارب و نظراتتون رو در رابطه با اونها با سایر کاربران اویونتو نیوز نیز در میون بذارید .



برچسب ها :