منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

آیا گوگل درایو از لینوکس پشتیبانی خواهد کرد؟!

شایعات می گویند که سرویس جدید ابری گوگل که Google Drive نام دارد هفته ی آینده رونمایی خواهد شد. هدف این سرویس رقابت نزدیک با غول های سرویس ابری مانند Dropbox و Ubuntu One است. 

\"\"

اطلاعات قطعی در باره ی این سرویس تا زمان انتشار رسمی آن هنوز وجود ندارد اما گفته شده که 5GB فضای رایگان در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت ولی شرایط دریافت فضای بیشتر هنوز مشخص نشده است. برای رقابت با Dropbox گوگل نیاز دارد تا فضای بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد و امکان دسترسی آسان و سریع، ویرایش و آپلود آسان را نیز در اختیار کاربرانش بگذراد.

همچنین مجموعه ای از نرم افزارها برای پلت فرم های مختلف اعم از دسکتاپ و موبایل نیاز است تا علاوه بر دسترسی از طریق مرورگر توسط این پیوند بتوان از این سرویس به خوبی استفاده کرد. ( پیوند داده شده هنوز غیرفعال است و به صورت رسمی تایید نشده است.)

\"\"

از میان این پلت فرم ها نسخه ی مک این نرم افزار به بیرون درز کرده است. به یقین ممکن نیست که با وجود این نسخه برای مک، نسخه ی ویندوزی در کار نباشد اما نسخه ی لینوکسی چطور؟!

در این مورد هیچ اظهار نظر رسمی ای موجود نیست اما بر اساس گذشته ی گوگل که در محصولاتش به طور معمول لینوکس را هم در نظر می گیرد ممکن است نسخه ی لینوکسی آن نیز در راه باشد هر چند شاید مانند محصولات پیشین مثل Google Chrome و Google Music Manager در همان آغاز انتشار نسخه ی لینوکسی نداشته باشد.

منبع

 



برچسب ها : , , , , , ,