منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

افزایش سرعت شبکه‌های بی‌سیم تا ۱۰۰۰٪ با جایگزینی بسته‌ها با معادله جبری

یک تیم از محققان دانشگاه‌های  MIT،Caltech، Harvard و … در اروپا، روشی رو ابداع کردند تا عملکرد شبکه‌های بی‌سیم را تا ۱۰ برابر تقویت میکند البته بدون افزایش قدرت انتقال، اضافه کردن base stations و …
\"\"محققان یک TCP کد شده ابداع کردنا که راه جدیدی برای انتقال داده‌هاست بطوری که بسته‌های از دست رفته منجر به تاخیر زیاد و یا ارسال مجدد دیتا نمی‌شود.با TCP کد شده، بلوک‌های بسته‌ها پس از انبوه شدن به یک معادله جبری تبدیل میشوند(+) که این معادله،بسته‌ها را شرح میدهد.اگر قسمتی از پیام از دست برود، دریافت‌کننده میتواند معادله را حل کرده و به دیتای از دست‌رفته دسترسی پیدا کند.
فرآیند حل معادله ساده و خطی است.به این معنی که نیاز به پردازش زیاد در طرف مسیریاب/تلفن‌هوشمند/لپ‌تاپ و … ندارد.
در مرحله آزمایشی، TCP کد شده، نتایج چشمگیری در بر داشت.MIT دریافت که سرعت اتصال وای‌فای کامپیوترها (با ۲٪ نرخ از دست دادن بسته) از ۱مگابیت بر ثانیه به ۱۶ مگابیت بر ثانیه جهش داشته است و در یک قطار سریع‌السیر(با ۵٪ نرخ از دست دادن بسته) سرعت اتصال از ۰.۵ مگابیت بر ثانیه به ۱۳.۵مگابیت بر ثانیه جهش داشته.

TCP کد شده حرکتی بزرگ و رو به جلو است برای افزایش عملکرد شبکه‌های LTE وWiFi.
برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

2 دیدگاه برای این نوشته:

\"ارسال

  1. \'\'mFat:
    ۰۸ آبان ۱۳۹۱ من که نفهمیدم چی شد ولی واقعا فوق‌العاده‌ست!
  2. \'\'digitsm:
    ۰۳ آذر ۱۳۹۱ آقا خیلی عالی بود. همیشه به این فکر می‌کردم که با روش‌های error recovery بشه درصدی از داده‌ها رو بازیابی کرد ولی نه دیگه تا ۱۰ برابر سرعت!!! گرچه آنالویی می‌گفت مقدار زیادی از بدی TCP در متغیر بودن اون پنجره ارسال لعنتی‌شه که باعث می‌شه وب‌سایت‌های با فایل‌های زیاد و کم‌حجم خیلی کندتر از سایت‌های با همون‌حجم ولی با فایل‌های کمتر لود بشه. ضمن اینکه درصد زیادی از گم‌شدن پکت‌ها از قصد تو روتر برای congestion control رخ می‌ده و گم‌شدن‌های بعدی رو هم در پی داره که ریکاوری رو سخت‌تر می‌کنه. ولی همین‌که این روش بتونه از گم‌شدن‌های ناشی از تداخل و اینا جلوگیری کنه خودش خیلی خوبه. پ.ن. راستی TCP که مال لایه‌ی Transport و Wifi مال لایه‌ی Link & Physical. اینا خیلی با هم فاصله دارن. اصلا چه ربطی به هم دارن؟



برچسب ها : , , , , ,