منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

افزونه گوگل برای Eclipse کدباز شد

IDE یکپارچه‌ی گوگل برای کار با GWT، Speed Tracer و App Engine که به عنوان افزونه‌ی گوگل برای Eclipse معرفی می‌شود، تحت گواهینامه‌ی عمومی  Eclipse کدباز شده است. این ابزار پیش از این اختصاصی بوده است، اما گوگل در یک پست وبلاگی گفته است اندازه اکوسیستم GWT، App Engine و دیگر سرویس‌های ابری این شرکت باعث به فکر انداختن گوگل برای کدباز کردن این ابزار شده است تا اجتماع کاربران بتوانند این ابزارها را راحت‌تر گسترش دهند.

\"\"

دو پروژه در حال حاضر وجود دارند: پروژه‌ی GPE که اجزای اصلی در آن قرار دارند و پروژه‌ی GTW Designer که می‌تواند به شکل مستقل یا در کنار GPE اجرا شود. GWT Designer ابزار ایجاد رابط کاربری برای GWT گوگل است. این امکان از طریق پروژه‌ی WindowBuilder امکان پذیر شده است که خودش توسط گوگل در دسامبر ۲۰۱۰ به Eclipse اهدا شد.

گوگل می‌گوید که در نظر دارد از این طریق توسعه‌دهندگان بیشتری برای پروژه پیدا کند و همچنین افراد را به ثبت باگ‌ها و گفتگو در خصوص بهینه‌سازی‌ها در فروم ترقیب کند. راهنمایی برای مشارکت در کدها همراه با موافقتنامه‌ی مشارکت (Contributor License Agreements) نیز منتشر شده است که باید حتما پیش از ثبت کدها پذیرفته شود.

(منبع)



برچسب ها : , , , , ,