منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

انتشار فدورا ۲۰

با این‌که هنوز چند روزی به کریسمس و آغاز سال نو میلادی باقی مانده است، دیروز ۲۶ آذر برابر با ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳، کاربران فدورا هدیه‌ی کریسمس خود را دریافت کردند. آخرین نسخه‌ی فدورا با اسم‌رمز یکی از اعضای Community پروژه‌ی فدورا به نام “Heisenbug” منتشر شد. نسخه‌ی ۲۰ فدورا یکی از بهترین ورژن‌هایی خواهد بود که کاربران گنوم ۳ تا به حال دیده‌اند. در طی انتشار این سیستم عامل پرطرفدار، کاربران فدورا ده ساله شدن پروژه‌ی فدورا را با نسخه‌ی ۲۰ جشن گرفتند.

تصویری از نسخه‌ی اخیر برنامه‌ی نصب کننده‌ی نرم‌افزارهای فدورا 20

اضافه شدن معماری arm به صورت رسمی و پشتیبانی آن، از تغییرات این نسخه است. به‌جز این تغییر، بقیه‌ی تغییرات عمدتا اضافه کردن نسخه‌های جدید پکیج‌ها و بهبودهای مختلف بوده است. نسخه‌ی ۲۰ فدورا به صورت پیشفرض از گنوم 3.10 استفاده می‌کند. در اسپین گنوم فدورا 20، برنامه‌ی نصب کننده‌ی پکیج‌ها، برنامه‌ی پخش کننده‌ی موسیقی، برنامه‌ی Evolution برای مدیریت ایمیل، همه تغییر کرده‌اند. رابط‌های کاربری KDE، LXDE، Xfce و Mate نیز همه به آخرین نسخه به‌روز رسانی شده‌اند. خلاصه این‌که مثل همیشه جدیدترین نسخه‌های پایدار هر پکیج را در فدورا 20 پیدا می‌کنید!

فدورا ۲۰ از نسخه‌ی ۴.۸.۵ کتابخانه‌ی گرافیکی Qt و هسته‌ی لینوکس نسخه 3.11.10 بهره می‌برد. اسپین KDE فدورا ۲۰ نیز از نسخه‌ی ۴.۱۱.۳ استفاده می‌کند.
برای دریافت نسخه‌ی پیشفرض فدورا با رابط کاربری گنوم 3.10 یا اسپین‌های دیگر از جمله اسپین کی دی ای می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید. fedoraproject.org/en/get-fedora

The post انتشار فدورا ۲۰ appeared first on لینوکسی‌ها.



برچسب ها :