منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

اوبونتو-اِج تک نرخی شد!

کنونیکال از ابتدای راه‌اندازی کمپین Ubuntu Edge بسته‌های قیمتی متفاوتی از ۶۰۰ دلار تا ۸۰هزار دلار برای پیش‌خرید این گوشی قدرتمند تعریف کرده بود. در همان روزهای نخست گوشی‌های زیر ۸۰۰ دلار به سرعت فروش رفتند به‌طوری که در همان دو روز نخست میزان مشارکت در پروژه به بالای ۳ میلیون دلار رسید. اما با فروکش کردن تب اولیه و تمام شدن پیشنهادهای زیر۸۰۰ دلار، میزان مشارکت در پروژه با شیب تندی کاهش یافت و این روزها پروژهٔ اوبونتو-اِج به سختی کنتور می‌اندازد!
کنونیکال، اخیرا همهٔ پیشنهادهای پیش‌خرید پیشین را کنار گذشته و تنها یک پیشنهاد را در برگهٔ کمپین خود قرار داده است: گوشی ۶۹۵ دلاری! البته پیشنهاد استفاده‌ٔ رایگان یکساله از اکانت LastPass برای خریداران گوشی اوبونتو-اِج هم‌چنان پابرجا است.
مشارکت در این پروژه تنها از طریق پیش‌خرید نیست! کاربران با ۲۰ دلار می‌توانند سهمی در به ثمر رسیدن این پروژه داشته باشند. به‌هرحال اگر اخبار گجت‌ها را دنبال می‌کنید و تاکنون به برگهٔ رسمی کنونیکال در وب‌سایت IndieGoGo سر نزده‌اید، حداقل برای مشاهدهٔ مقایسه‌ای از اوبونتو-اِج با دو گوشی پرچم‌دار Galaxy S4 و iPhone 5 سری به این لینک بزنید.

منبع اصلی خبر