منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

با سیگرام، تلگرام را به خانه بیاورید!

حتما با نر‌م‌افزار رایگان تلگرام آشنا هستید، این نرم‌افزار را اکثرا به خاطر امنیت و سرعت مورد استفاده قرار می دهند، در هرصورت این نرم‌افزار با وجود در دسترس بودن در اکثر سیستم‌عامل‌ها دارای نسخه‌ی لینوکسی نیست.

برای آن که بتوانید از این برنامه و قابلیت‌های آن  در گنو/لینوکس استفاده کنید می‌توانید از برنامه Sigram که در واقع واسطی است برای تلگرام، استفاده کنید.این نرم‌افزار توسط توسعه‌دهنده‌ی ایرانی نرم‌افزارهای آزاد بردیا دانشور  و به وسیله‌ی Qt5 نوشته شده است. مصاحبه‌‌ی وی با سایت لینوکس ریویو را می توایند از این مطلب بخوانید. البته در سایت نرم‌افزار به Sialan.labs اشاره شده است که اطلاع زیادی از این موضوع ندارم!

پیش از این قصد معرفی این نرم‌افزار را داشتم که با نوشتن این مطلب با مطلب اخیر سایت webupd8 همزمان شد.

علی رقم آنکه نرم‌افزار سیگرام از ارسال فایل‌های تصویری و ارسال شکلک پشتیبانی ‌می‌کند، ولی قادر به ارسال پیام‌های سری و صدا و تصویر نیست که احتمالا در نسخه‌ها بعد به آن اضافه خواهد شد. همچنین نمی توان با آن مکان خود را فرستاد و یا مکان دیگری را دید در تلگرام قابلیتی هست که کاربر مکان خود را برای دیگری می فرستد. از امکانات این نرم‌افزار می توان به امکان نمایش پیغام‌های اعلانات به صورت بومی اشاره داشت که با یک آیکون در System Tray هم همراه است.

sigaram3

وقتی نرم‌افزار را برای بار اول باز می‌کنید لیستی از کشورها را خواهید دید که در آن کشور خود را انتخاب می کنید. در این‌جا ایران انتخاب شده است. بعد از آن شماره‌ی تماس همراه خود را وارد کرده و منتظر رسیدن پیغامی دارای کد فعال سازی می مانید بعد از رسیدن کد آن را در نرم‌افزار وارد رده و نر‌م افزار شروع به کار می‌کند.

sigaram1

با کلیک برروی آیکون تنظیمات و یا کلی بر روی آواتار هر کاربر وارد صفحه‌ای همانند تصویر زیر خواهید شد با این تفاوت که تنظیمات مربوط به خودتان دارای گزینه‌های بیشتری است. در این بخش است که می توانید تصویر پس زیمنه‌ای را برگزینید.

sigaram4نصب:

برای نصب به سایت برنامه رفته و بنا بر توزیع خود یکی از فایل‌ها را دانلود کنید. در سایت به صورت رسمی فایل Deb قرار گرفته است، به صورت غیر رسمی در AUR قرار گرفته و فایل RPM آن نیز آماده شده است. همچنین سورس برنامه به همراه برنامه به صورت کامپایل شده در سایت قابل در یافت است. برای کاربران چاکرا هم توسط CCR قابل نصب است.

سایت سیگرام

نکات مثبت:

  • بومی بودن در گنو/لینوکس
  • استفاده از Qt5
  • قابلیت تغییر تصویر پس زمینه، ارسال تصویر و شکلک

نکات منفی:

  • نبود امکان افزودن آواتار و یا تغییر آن
  • نبود امکان ارسال صدا و تصویر
  • عدم پشتیبانی از چت سری Secret
  • عدم پشتیبانی از نقشه‌ی مکان کاربر

منبع: +

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. مسعود آموزگار:
    ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ پوشش دادن خبری این برنامه انتخاب عالی بود احسان جان.
    تو فکرش بودم که از توسعه‌دهنده‌های گلش حمایت کنیم چون یکم کمتر توی دید هستن که شما زحمتش رو کشیدی.
    دستت درد نکنه
  2. mFat:
    ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ تو خبرنامه ایمیلی، جهت متن درست نیست و وقتی کلمه انگلیسی تو جملات باشه کلا بهم میریزه

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , ,