منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

با مت چارلز مولنوگ آشنا شویم

\"800px (به انگلیسی: Matt Mullenweg)‏ یک کارآفرین ساکن در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا زندگی می‌کند. او سازندهٔ نرم‌افزار وب‌نویسی متن‌باز وردپرس و بنیانگذار شرکت اتوماتیک است.

پس از ترک سی‌نت، بیشتر زمان خود را به گسترش نرم‌افزارهای متن‌باز اختصاص داد و در کنفرانس‌های بسیاری شرکت کرده است که بیشتر در طی کمپ‌های جهانی وردپرس انجام گرفته.او اتوماتیک را در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی پایه‌گذاری کرد که شرکت پشتیبان وردپرس و اکیسمت بود.مولنوگ دورهٔ ساکسوفون دبیرستان را پشت سر گذاشته است. همچنین او از کاربران صفحه‌کلید دواراک اس است 

همچنین۱۰ سال از زمانی‌که مت مولنوگ به همراه Mike Little نخستین نسخه محبوب‌ترین سامانه مدیریت محتوا را منتشر کردند گذشته است  و به نقل از مرکز آمار سایت رسمی وردپرس تا لحظه نگارش این نوشته، بیش از ۶۴٬۷۰۰٬۰۰۰ وب‌سایت به کمک سرویس‌های مختلف وردپرس راه‌اندازی شده‌اند. جالب است بدانید ماهیانه ۴۹٫۳ میلیون نوشتهٔ جدید و ۵۰٫۷ میلیون دیدگاه جدید وردپرسی منتشر می‌شود. همچنین ۳۷۴ میلیون نفر در ماه ۴٫۱ میلیارد صفحه را مطالعه می‌کنند. از سال ۲۰۱۱ روزانه بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ وب‌سایت (وبلاگ) توسط وردپرس راه‌اندازی می‌شود. با توجه به آمار جستجوی گوگل در فوریه ۲۰۱۳ روند گرایش افراد به وردپرس به بیشترین حد خود رسیده‌است و تقریبا سه برابر جوملا و ۸ برابر دروپال بوده است.

نوشته با مت چارلز مولنوگ آشنا شویم اولین بار در مرجع اپن سورس ، گنو/لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها : , , , , ,