منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

برنامه‌نویسی بدون دردسر دیباگ کردن با ایده برنامه‌نویسی «زنده»

همه می‌دونن كه ديباگ كردن دو برابر سخت‌تر از نوشتن يك برنامه برای نخستین بار می‌باشد.
یک محقق در مایکروسافت بنام McDirmid، در حال تحقيق بر روی روش‌هایی برای حذف برخی از دردسرهای اشکال زدایی (ديباگ) كدها می‌باشد.
ایده برنامه‌نویسی «زنده» یعنی ارائه یک محیط برنامه‌نویسی است که در آن ویرایش کد و اجرای کد به طور همزمان رخ می‌دهد.
در صورتی‌كه اين ايده به مرحله اجرا در بيايد ديباگ کدهای برنامه‌نویسی به شيوه امروزی تغيير خواهد كرد.

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها: (۵)

محمد <شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰>

عجب ایده جدیدی از مایکروسافت! جداً؟
حدود ۳۰ سال پیش این قضیه اختراع شد: لیسپ!
برنامه نویسی که فقط به محیط ویژوال استادیو و دات نت خلاصه نمی‌شه. لیسپ که قدمتی بیشتر از زبان سی داره، هنوز هم یک زبانه که به شدت مورد استفاده قرار می‌گیره (البته نه به اندازه جاوا یا پایتون). کافیه یه سر به هکر نیوز بزنید تا متوجه بشید که توی دنیای متن‌باز و لینوکس روزی نیست که خبری از یه استارتپ جدید به یکی از زبان‌های خانواده لیسپ مثل «کلوژر» یا «اسکیم» نباشه.
اگه در محیط «ایمکس» برنامه‌نویسی کرده باشید سالهاست که یک چزی وجود داره اونجا به نام «اسلایم» که دقیقا این ایده جدید مایکروسافت اونجا وجود داره! برنامه در حال اجراست و شما بش خط کدتون رو اضافه می‌کنید! این فقط به ذات بسیار عالی لیسپ بر می‌گرده که همچین چیزی درش ممکنه. شما هم بگذارید مایکروسافت بره دنبال تحقیقاتش!
الان توی خیلی از پروژه‌ها از این روش استفاده میشه. مثلاً معروفه که ناسا دقیقا به همین دلیل محیط عالی لیسپ که بین مد دیباگ و برنامه نویسی فرقی وجود نداره بارها و بارها توی پروژه‌هاش از لیسپ استفاده کرده که مثلاً اگه سفینه فضایی به مشکلی برخورد کرد بتونه توی زمان اجرا و بدون ری-استارت درستش کنه.

حامد رمضانیان <شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹>

البته اگر از روش‌هایی مانند «توسعه مبتنی بر تست» استفاده کنید، دیباگ کردن یک چیز مسخره است و شاید خیلی کم نیاز داشته باشید.

دانیال بهزادی <دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲>

این همون چیزی نیست که همین الآن ما داریم؟

Ramin Najjarbashi <شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۶>

این درست که ما از مایکروسافت خوشمون نمیاد.
اینم درست که این خبر از نظر من جالب نبود ولی اینا به این معنی نیست که توی مایکروسافت یک مشت آدم احمق بی خبر از دنیا نشستن و دور خودشون یک حصار آهنی کشیدن و هیچ چیز از دنیای بیرون نمی دونن!
در ضمن این کسی که این تحقیق رو انجام داده با ایکلیپس کار می کنه و با زبان برنامه نویسی اسکلا اتفاقا که از خانواده ی لیسپ هستش!
http://lampwww.epfl.ch/~mcdirmid
بهتر نیست فقط هر خبری رو به صرف مایکروسافتی بودن نویسنده یا منبع مایکروسافتی یا ارتباطش فقط با مایکروسافت، احمقانه و بی ارزش ندونیم؟
اونا هم توشون برنامه نویس خفن و هکر و و آدمای طرفدار اوپن سوروس هست،

حامد مومنی <شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷>

بنظرم کمی بلندپروازانه میاد. چون معمولا کدی که نوشته میشه فقط کسری از کاره. یک برنامه علاوه بر کد به فاکتورهای زیادی مثل دیتابیس، ورودی کاربر، infrastructure سیستم و … بستگی داره.