منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تازه وارد مایکروسافت اینجاست!

همونطوری که میدونید، مایکروسافت چند روزی میشه که ویندوز ۱۰ رو ارائه کرده. اگر اکانت مایکروسافت داشته باشید میتونید توی مایکروسافت اینسایدر لاگین کنید، و نسخه آزمایشی رو دریافت کنید. خب، من هم منتظر بودم که راهی پیدا کنم تا بتونم دانلودش کنم، پس نتیجتا اونجا لاگین کردم و بعد به این لینک هدایت شدم. در این لینک یک سری لینک دیگه بود برای دانلود ویندوز ۱۰ به زبان های مختلف! منم نسخه انگلیسی (آمریکایی) رو با معماری ۶۴ بیتی که حجمی حدود ۴ گیگابایت داشت رو دانلود کردم.
جالب تر اینجا بود که این کد رو هم مایکروسافت اونجا گذاشته بود اما نیازی بهش نشد موقع نصب :

 Product key: NKJFK-GPHP7-G8C3J-P6JXR-HQRJR 

نصب در Virtual Box

خب، من اولش تصمیم گرفتم که این نسخه از سیستم عامل رو توی ویرچوال باکس تست کنم، اما ویندوز خودش ارورهای متعددی داد که باعث شد نتونم این سیستم عامل رو با استفاده از ویرچوال باکس، نصب و تست کنم!

نصب در VMWare

خب، از اونجا که توی ویرچوال باکس تلاشم ناکام موند، رفتم سراغ این لینک و وی ام ویر رو دریافت کردم. بعد از دریافت وی ام ویر، یکم سرچ کردم و لیستی از سریال هایی که کار میکنن رو هم پیدا کردم. یکی از این سریال ها رو زدم، و بعد وی ام ویر اکتیو شد! وارد محیطش شدم و طبق روال عادی یک ماشین مجازی ایجاد کردم، فایل دریافت شده رو بهش دادم و مراحل نصب رو پیش گرفتم.

بعد از نصب

بعد از اینکه عملیات نصب تموم شد، و ویندوز ریبوت کرد، دوباره پنجره ای باز شد و ازم خواست تا اطلاعات مربوط به اکانت مایکروسافت رو هم وارد کنم. وقتی واردش کردم، آخرین تنظیمات (مثل والپیپر و… ) که روی ویندوز ۸.۱ (که الان از روی لپتاپم حذف شده!) اعمال کرده بودم رو خوند و دسکتاپم رو با آخرین والپیپر قرار داده شده، بهم نشون داد :
Untitled

خب، دکمه ویندوز روی کیبرد رو که بزنید، باید استارت منو رو بهتون نشون بده. این یک قاعده ویندوزی هست (که البته در ۸ و ۸.۱ بجای استارت منو، میحط مترو رو نشون میداد!). خیلی خوب، استارت منوی این نسخه، ترکیبی از مترو و استارت کلاسیک هست .

Untitled2

بعدش، رفتم سراغ سرچ این نسخه، این نسخه سرچ بهتر و سریع تری نسبت به ۸.۱ داره، و علاوه بر سرچ در خود ویندوز، در وب هم با استفاده از موتور جست و جوی bing ، سرچی رو برای شما انجام میده :
Untitled4

همونطور که دیدید، در قسمت Store هم برنامه هایی که اسم مشابه کلمه مورد نظر دارن پیشنهاد داده میشن، و در قسمت Web هم کلیدواژه های پرکاربردی که حاوی کلمه مورد نظر شما بودن، نشون داده میشن.

و اما عکس آخر، بدون شرح!
Untitled3

جمع بندی نهایی

خب، هنوز وقت نکردم زیر و بم این سیستم عامل رو چک کنم و ببینم که چی به چی هست، حتی اینترنت اکسپلورر (دم دست ترین برنامه!) رو هم چک نکردم. خب طبیعی هست که الان نمیتونم جمع بندی خوبی ارائه بدم. در کل میتونم بگم نسبت به نسخه های پیشین ویندوز، بسیار بهتر شده و البته چون اجرا مجازی بوده، نمیشه در این مورد هم نظر قطعی داد :) . یه دور باید روی لپتاپ خودم تستش کنم تا بفهمم چی به چیه. در آینده، مطالب بیشتری در موردش خواهم نوشت :)

FacebookTwitterGoogle+Share



برچسب ها : , , , , , , , , , , ,