منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تبدیل چند فایل تصویری به PDF در ترمینال!

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که بخواهید چندین عکس را به یک فایل PDF تبدیل نمایید، و این کار را با استفاده از لیبره آفیس و یا دیگر نرم‌افزارها صورت داده باشید. بااین‌وجود اضافه کردن چندین فایل تصویری در یک فایل PDF واقعاً کار سختی نیست ولی می‌تواند طولانی باشد. اینجا است که ImageMagic و GhostScrip به داد شما رسیده و به‌راحتی و با چند دستور این کار را برای شما انجام خواهند داد. برای آنکه به راحتی بتوانید فایل‌های تصویری خود را با استفاده از ترمینال به PDF تبدیل کنید، با ما همراه باشید!

کاهش حجم تصاویر:

برای کاهش حجم تصویر می توایند از دستور Conver نرم‌افزار ImageMagic استفاده کنید. این دستور به شما اجازه می دهد تا عمق رنگ تصاویر را کاهش دهید. دستور زیر به شکل زیر است:

convert page1.png -colors 32 page1b.png

اگر بخواهیم ده فایل را تغییر دهیم کد را به شکل زیر به کارخواهیم برد. (دستورات زیر اسکریپت ساده‌ی  Bash است.)

for f in $(seq 10)
do
convert page$f.png -colors 32 page${f}b.png
done

تبدیل به PDF:

بعدازآن که با استفاده از دستورات بالا حجم فایل را کاهش دادید به‌راحتی قادر خواهید بود تا چندین فایل در یک پوشه را با یک دستور ساده به PDF تبدیل کنید. در مثال زیر اول و آخر اسم فایل‌ها حروف page و b قرار دارند و خروجی mypage.pdf خواهد بود.

convert page*b.png mydoc.pdf

pdf1

به‌عنوان مثال عکس‌های استفاده شده در بررسی زوبونتو ۱۴.۰۴ را با روش بالا به یک فایل PDF تبدیل کردم که خروجی به شکل بالا درآمد.

اگر دستور قبلی به‌خوبی کار نکرد و خروجی زیبایی را تولید نکرد، و یا اگر می‌خواهید عکس‌ها با اندازه حقیقی وارد PDF شوند ابتدا فایل را به PS تغییر داده و پس‌ازآن با دستور ps2pdf13 تبدیل به PDF نمایید:

convert page*.png mydoc.ps
ps2pdf13 mydoc.ps

اگر باز هم خورجی مناسب نبود از دستور ps2pdf13 به این شکل اسفاده کنید:

ps2pdf1 3 -sPAPERSIZE=a4 mydoc.ps

روش بالا زمانی مناسب خواهد بود که شما از چندین صفحه از جزوه و یا کتاب اسکن گرفته‌اید و می‌خواهید آنان را به یک فایل PDF تبدیل کنید و یا اینکه بخواهید چند عکس را پشت سر هم چاپ کنید، به‌راحتی عکس‌ها را به PDF تبدیل کرده و فایل PDF را چاپ می کنید.

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. مریم:
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ مرسیییییییییییییییی
    این تغییراتو رو چه نرم افزاری بدیم؟
    ممنون
  2. احسان ترک:
    ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ کدوم تغییرات رو. کدهای بالا رو تو ترمینال باید بنویسید. البته قبلش باید imagemagic و ghostscript نصب باشه رو سیستمتون.

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , , , ,