منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تعطیلی شرکت لاوابیت پس از «خودداری از افشای اطلاعات کاربران»

شرکت ارائه‌دهنده خدمات ایمیل لاوابیت که گفته می‌شود ادوارد اسنودن، افشاگر شنودهای آمریکا از آن استفاده می‌کرده، روز پنجشنبه ۱۷ مرداد فعالیت خود را متوقف کرد.
به گزارش گاردین، لاوابیت که به خاطر ضریب امنیتش مشهور بود، و به ۳۵۰ هزار نفر خدمات ایمیل ارائه می‌داد، ظاهرا به خاطر سرپیچی از دستور دادگاه برای همکاری با دولت آمریکا برای رصد کاربرانش به فعالیت خود پایان داده است.
لادار لوینسن می‌نویسد: «من مجبور شدم تصمیم دشواری بگیرم. در جرایم علیه مردم آمریکا همدستی کنم یا اینکه ۱۰ سال کار سخت را به فراموش کرده و لاوابیت را ببندم.»
بنیانگذار این شرکت اینترنتی می‌افزاید که محدودیت‌هایی که به وی اعمال شده مانع از آن است که او بتواند آنچه بر این شرکت گذشته را توضیح دهد.
گفته می‌شود که ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، یکی از کاربران لاوابیت بوده و از این ایمیل خبرنگاران را به کنفرانس خبری فرودگاه مسکو دعوت کرده بود.
وی در این بیانیه می‌نویسد: «این تجربه به من یک درس بسیار مهم داد: در نبود اقدام کنگره یا عزم جدی قضایی، من شدیدا توصیه می‌کنم هیچکس به اینکه اطلاعات خصوصی‌اش در شرکتی که پیوند فیزیکی با ایالات متحده دارد، (محرمانه بماند) اعتماد نکند.»

منبع اصلی خبر


دیدگاه‌ها: (۱)

مجید رمضانپور <شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸>

متاسفم برای دولت های زورگو ، و افتخار میکنم به همچین آدم هایی