منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تغییر پورت پنل webmin

با عرض سلام خدمت دوستان . در بین تمامی پنل های موجود در سرور های لینوکسی ، webmin نام و پنلی آشنا می باشد . دسترسی هایی بسیار کاربردی از سرور و به خصوص سرویس های موجود بر روی سرور در اختیار کاربر قرار می دهد .

طبیعتا این پنل هم مثل دیگر پنل ها و سرویس های دیگر دارای پورت ها و آدرس های پیشفرض مربوط به خود می باشد . یکی از این آپشن های پیش فرض ، پورت اتصال به پنل است . که به صورت پیش فرض بر روی 1000 در نظر گرفته شده است .

معمولا در سرور های لینوکسی ، پورت های پیش فرض سرویس ها و پنل ها را تغییر می دهند . لذا در این آموزش ، تغییر پورت پیش فرض پنل webmin را دنبال می کنیم .

برای این منظور ابتدا فایل زیر را با یک ویرایشگر مثل nano باز کنید :

nano /etc/webmin/miniserv.conf

 

در اولین سطح در قسمت port می توان پورت دلخواه را جایگزین 10000 کرد . در مرحله ی آخر کافیست یک بار سرویس webmie را راه اندازی مجدد کنیم .

/etc/init.d/webmin restart

 

برای مشاهده نتیجه تغییرات ، کافیست آدرس همیشگی را با پورت جدید باز کنید . به عنوان مثال :

https://10.10.10.10:10001/

 

همچنین می توان برای راحتی در اتصال ( با توجه به وضع موجود اینترنت ) https را غیر فعال کرد . برای این منظور کافیست در فایل کانفیگ بالا دنبال عبارت زیر بگردیم :

ssl=1

 

در نهایت فایل را ذخیره و سرویس webmin را دوباره راه اندازی مجدد کنیم .

تست شده بر روی : Debian 8

 

منبع : او اس لرن دات آی آر | http://OSLearn.ir

نویسنده : E2MA3N

از این مطلب راضی هستید ؟ می خواهید به سایت کمک کنید ؟ رضایت خودتون رو با دونیت به ما اعلام کنید . برای دونیت روی خرید کلیک کنید . با تشکر



برچسب ها :