منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

توزیع Linux Deepin 2013 منتشر شد

Linux Deepin 2013

امروز نسخه جدیدی از توزیع چینی Linux Deepin منتشر شد. این توزیع از آخرین بررسی ما تا به حال تغییرات بسیاری داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به معرفی میزکار جدید مخصوص این توزیع به نام (DDE (Deepin Desktop Environment اشاره کرد که بر پایه گنوم ۳ بوده و از کامپیز به عنوان مدیر پنجره استفاده می‌کند.

نسخه ۲۰۱۳ نسبت به نسخه ۱۲.۱۲ پایدارتر و شکیل‌تر بوده و سه برنامه جدید Deepin Terminal، Deepin Game Center و Face Recognition (شناسایی چهره کاربر) را به همراه دارد.

برنامه Deepin Terminal به عنوان ترمینال پیشفرض، این توزیع را همراهی می‌کند که به منظور بهبود تجربه کاربران در کار با خط فرمان توسعه یافته و از ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت تقسیم صفحه به چند ترمینال (در حالت‌های افقی و عمودی)، قابلیت فضاهای کاری، ابزار ارتباط SSH و جلوه Transparency اشاره کرد.

Deepin Game Center به عنوان پلتفرمی برای بازی‌های آنلاین و مبتنی بر فلش عمل می‌کند که طبق گفته وبسایت Linux Deepin با استقبال بسیاری از جامعه کاربری این توزیع روبرو شده است.
برنامه Face Recognition نیز به منظور استفاده از ویژگی شناسایی چهره کاربر برای ورود به سیستم ساخته شده است.

برنامه‌های Deepin Software Center و DSnapshot نیز بهبود داشته اند و ویژگی‌های جدیدی به آن‌ها افزوده شده است. به عنوان مثال مدیر نرم‌افزار هنگام آپگرید سیستم از حذف احتمالی بسته‌های لازم سیستم جلوگیری کرده و سیستم را از خرابی در امان نگه می‌دارد.

از دیگر ویژگی‌های بهبود یافته نسخه ۲۰۱۳ این توزیع می‌توان به بهبود مدیریت پاور سیستم (شناسایی برنامه‌های تمام صفحه و جلوگیری از ساسپند شدن سیستم در آن زمان)، مانت کردن خودکار فلش‌ دیسک‌ها و هاردهای اکسترنال تعیین شده توسط کاربر، دسترسی به برخی از آپشن‌های اساسی منوی برنامه‌ها در داک اشاره کرد.

همچنین باگ فیکس‌هایی نیز صورت گرفته است که برای دیدن جزئیات بیشتر می‌توانید به این صفحه مراجعه فرمایید.

به منظور دریافت Linux Deepin 2013 به وبسایت اصلی توزیع مراجعه کنید.

3 دیدگاه برای این نوشته:

  1. احسان ترک:

    ۰۷ آذر ۱۳۹۲
    نرم افزارای خوبی داره.
  2. چالیست:

    ۰۹ آذر ۱۳۹۲
    قالب سایتتون خیلی قشنگ شده :)
    امیدوارم مثل قبل فعال و پرانرژی باشید
  3. محمد:

    ۰۹ آذر ۱۳۹۲
    الان تو یوتیوب معرفیش رو دیدم ، وااااای عجب سلیقه ای به خرج دادن واقعا عاالیه دلم میخواد همین الان نصبش کنم. ممنون از معرفیتون

ارسال نظر سریع



برچسب ها :