منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

توزیع Red Hat Enterprise Linux 6.3 منتشر شد

\"redhat-logo\"

ردهت سومین بروزرسانی از نسخه‌ی ۶ توزیع RHEL رو منتشر کرد. این بروزرسانی شامل پیشرفت‌هائی در زمینه‌ی ابزار توسعه، سیستم مجازی‌سازی، امنیت، فایل‌سیستم و… میباشد. همچنین شامل بروزرسانی درایور بسیاری از دستگاه‌ها و ابزار های خارجی و علاوه بر این‌ها رونمائی از ویژگی‌های بسیاری مانند بهینه‌سازی کامپایلر پردازنده‌های خانواده‌ی  Xeon E5 اینتل میباشد.

مجازی‌سازی

RHEL 6.3  به شما کمک می‌کنه تا به‌راحتی و بدون دردسر به محیط مجازی‌سازی مهاجرت کنید. این عمل با کمک ابزار جدید Virt-P2V  امکان‌پذیر می‌باشد که توسط آن به‌راحتی  می‌توان سیستم‌های RHEL و ویندوز مایکروسافت که در حال اجرا بر روی یک سیستم سخت‌افزاری هستند رو به‌عنوان یک مهمان KVM درحال اجرا تبدیل کرد.

در این نسخه یک مکانیزم بسیار قدرتمند برای حفظ و نگهداری از داده‌های ماشین‌های مجازی منسوخ پیاده‌سازی شده.

ابزار توسعه

علاوه بر پشتیبانی از OpenJDK6 در این نسخه از لینوکس ردهت انترپرایز، OpenJDK7 به کاربران و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا در حین کار با RHEL6.3 از آخرین نسخه‌ی جاوای منبع‌باز استفاده کنند.

امنیت

در حال حاظر کاربران برای تایید هویت برای دسترسی به محیط RHEL خود می‌تونن از دو فاکتور استفاده کنند. همچنین RHEL 6.3 شامل کدگذاری‌های پیشرفته روی فضا‌هاست تا  بلوک داده‌ها را در موازات با فضاهای چند پردازنده‌ای رمزگذاری کند. این ویژگی ضمن معرفی AES-CTR ( مدل استاندارد شمارنده‌ی رمزگذاری پیشرفته) از رمزگذاری برای OpenSSH نیز پشتیبانی می‌کند. AES-CTR برای محیط‌های شبکه با سرعت بالا بسیار مناسب می‌باشد.

کارآیی

RHEL 6.3 به آزمایش کارآیی محدوده خارجی پلتفرم سیستم‌عامل با افزایش میزان حداکثر پردازنده‌های مجازی (vCPUs) به ۱۶۰ از ۶۴ به ازای هر مهمان ادامه داده. این قالبیت به میزان قابل توجهی از vCPUs 32 در حداکثر میزان VMware ESX 5.0. برای مهمان بالاتر می‌باشد. حداکثر میزان پشتیانی از تنظیمات حافظه در مهمان‌های KVM نیز از ۵۱۲ گیگابایت به ۲ترابایت افزایش داده شد.

ذخیره‌سازی

LVM درحال حاظر از سطوح ۴، ۵ و ۶ RAID پشتیبانی میکند تا با تقویت تمام توابع مدیریت بطور ساده اطلاعات مدیر رو دخیره‌سازی کند، به‌عنوان مثال ایجاد و تغییر‌اندازه حجم‌ها، گسترش RAID ، و گرفتن گذارش‌های لحضه‌ای در یک رابط واحد . حالا این امکان وجود داره که RHEL6  رو با قیمت بسیار پائین به‌عنوان سرور هدف مبتنی بر ذخیره‌سازی  FCoE برای فراهم کردن سطح بالائی از اطمینان و عملکرد در دسترس با قیبر کانال بومی قرار دهیم.

این نسخه از RHEL شامل بهبود هائی در فایل‌سیستم ها و مدیریت اشتراک‌گذاری ها هم بود که می‌تونید متن کامل این ویژگی‌ها رو در این‌جا مطالعه کنید.

\"redhat\"

مطالب مرتبط :

  1. Red Hat Enterprise Linux 6.2 منتشر شد
  2. هم اکنون Red Hat Enterprise Linux 5.7 در دسترس است
  3. توزیع Sabayon Linux 8 منتشر شد
  4. توزیع Chakra GNU/Linux 2011.11 منتشر شد
  5. توزیع ArchBang Linux 2011.09 منتشر شد
  6. نسخه جدید توزیع Linux Mint 12 KDE منتشر شد
  7. توزیع پارسیدورا ۱۵ بزودی منتشر خواهد شد



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,