منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

تولد یک سالگی وب سایت طرفداران فدورا

\"fedorafans-logo\"

چون دیروز بگذرد امروز می آید و امروز آینده ی دیروز است!با گذشت یک سال از راه اندازی وب سایت طرفداران فدورا امروز دور هم جمع می شویم و دستان یکدیگر را به رسم آزادی و محبت در دست یکدیگر می گذاریم و به جشن تولد یک سالگی می رویم.

یک سال پیش در چنین روزهایی وب سایت طرفدارن فدورا شکل گرفت و متولد شد.پایه و اساس راه اندازی این وب سایت بر مبنای آموزش توزیع محبوب فدورا گنو/لینوکس و آموزش های نرم افزارها و مطالب پیرامون فدورا بود و هست و همچنان خواهد بود.

چطور شروع شد!؟

چند سال پیش یه سایت داشتم که موضوعش لینوکسی نبود و زیاد به دلم نبود!بعد از اتمام دوره‌ی دامنه دیگه تمدیدش نکردم و من همیشه ته دلم می‌خواستم یه سایت در مورد لینوکس و البته فدورا داشته باشم، تو همین فکرا بودم و هر روز ایده هام رو واسه تاسیس چنین سایتی جمع میکردم که پیشنهاد یکی از بچه های انجمن پارسی فدورا( هوتن ) بیشتر منو واسه تاسیس این سایت مصمم کرد. بعد از چند بار بحث و گفتگو در مورد موضوع و اسم و محتوای سایت و بالاخره رسیدن به هدفی مشترک سایت رو تاسیس کردیم.

برعکس خیلی ها که واسه جذب مخاطب دست به هر کاری میزنن ما از همون اول خیلی بی سر و صدا  کارمون رو شروع کردیم و تنها هدفمون هم کمک به شناخته شدن هرچه بیشتر این توزیع قدرتمند و همچنین به اشتراک گذاری دانسته ها و اطلاعاتمون (هرچند کم) با  کاربران دیگه بود. پس با همون رویه اولیه، بی سر و صدا و آروم به کارمون ادامه دادیم به طوری که در همان دو ماه اول به Page Rank 2 رسیدیم و پس یکی دو ماه دیگه به Page Rank 3 رسیدیم و تونستیم فدورا رو بیشتر از قبل بین کاربران پارسی زبان جا بندازیم و کاربرای بیشتری رو با ویژگی های تمام نشدنی این توزیع آشنا کنیم.

 امید است که مطالب و آموزش ها مورد توجه کاربران و عزیزان قرار گرفته باشد.

سختی ها و مشکلات

به هر حال هر راهی و شروع هر پروژه ای سختی ها و مشکلات خاص خودش رو داره.در واقع این پستی و بلندی های راه است که کار رو دلچسب میکنه.یادمه اولین پست های سایت رو با اینترنت GPRS می نوشتم و منتشر میکردم.آخه هنوز اینترنت ADSL برای من اختراع نشده بود! حتی برخی روزها اصلا دسترسی به اینترنت مقدور نبود و یا سرعت بشدت پایین بود و خلاصه همچین مشکلاتی داشتیم.ولی خب داشتن امید و حمایت عزیزان باعث میشه بر همه ی مشکلات پیروز بشیم و همچنان فعالیت کنیم.

سپاسگذاری می کنیم

از دوستان و نویسندگان عزیز آقایان هوتن براری(Vampir3) و بهشاد رضایی و محمد نوچمنی سپاسگذاری میکنم که با اندیشه ای آزاد و دستان گرمشان مطالبی پر از مهر در این وب سایت می نویسند.

سپاسگذاری می کنیم از آقای بهنام توکلی که پشتیبان ما بودند و همچنان ما را مورد حمایت قرار می دهند.

از تمامی دوستان عزیز و کاربرانی که ما را یاری کردن و با پیشنهاد های خوبشان ما را در این راه کمک کردن بی نهایت سپاسگذاریم.

\"fedorafans.com\"

اهداف آینده ما

در سال دوم ما همچنان به فعالیت های خود در زمینه ی معرفی نرم افزارها و آموزش های فدورا گنو/لینوکس می پردازیم و برخی اهداف جدید را نیز در برنامه های آینده خود در نظر داریم و آنها را پیاده خواهیم کرد :

- هم اکنون ما در شبکه های اجتماعی چون networkedblogs,frindfeed,Facebook,Twitter,identi.ca  فعالیت می کنیم و مطالب سایت را در این شبکه ها منتشر می کنیم.علاوه بر این به صورت زنده جهت گفتگو در کانال IRC سایت به آدرس fedorafans# در خدمت عزیزان هستیم.در سال دوم فعالیت ما قصد فعالیت بیشتر در این شبکه های اجتماعی و شبکه های جدید را داریم و به انتشار مطالب در این شبکه ها خواهیم پرداخت.

- تغییر قالب و  ظاهر وب سایت

- فراهم آوردن امکاناتی برای در دسترس قرار دادن آسان و سریع  دیسک های فدورا برای کاربران عزیز

- قرار دادن آموزش های ویدیویی روی وب سایت

- واگذاری برخی امکانات و ویژگی ها به نویسندگان و همکاران وب سایت

آرزوی ما

آرزوی ما آزادی است،پس ای آزادی اگر می آیی با آگاهی بیا...

مطالب مرتبط :

  1. نمایش شمارشگر انتشار فدورا ۱۶ در وب سایت
  2. باز کردن سایت های غیر استاندارد با افزونه User Agent Switcher



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , ,