منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

توییتر به بنیاد لینوکس پیوست

توییتر به بنیاد لینوکس پیوست و تعهد خود به نرم‌افزارهای منبع‌باز را رسمی‌تر کرد. توییتر نیز مانند دیگر گردانندگان وب سایت‌های پربازدید، در سرار دیتاسنترهای خود به نرم‌افزارهای آزاد تکیه دارد؛ از سرورهای لینوکسی که میزبان حجم بالایی از بازدید کنندگان هستند گرفته تا دیگر برنامه‌های منبع باز که مدیریت داده‌های زیاد را ساده کرده‌اند.

بنیاد لینوکس پشتیبانی مالی توسعه کرنل لینوکس را بر عهده دارد و به عنوان نهادی قانونی برای آن عمل می‌کند. درآمد اصلی این بنیاد از حمایت‌های مالی کمپانی‌های مطرح IT که از نرم‌افزارهای منبع باز استفاده یا طراح آن هستند، تامین می‌شود. توییتر با پرداخت پانزده هزار دلار عضو نقره‌ای مجموعه شده است.

توییتر به هیچ عنوان تازه واردی در دنیای منبع باز نیست. آن‌ها برای ذخیره توییت‌ها از MySQL استفاده و فورک خود را از آن منتشر کرده اند. توییتر همچنین استفاده زیادی از Memcached دارد و فورک خود از این برنامه را با نام Twemcache منتشر کرده است. Cassandra, Hadoop, Lucene و Pig دیگربرنامه‌های آزادی هستند که در زیرساخت توییتر استفاده میشود. توییتر برنامه‌های اوپن سورس نیز تولید کرده؛ Iago ابزاری برای ایجاد فشار بر روی سرویس‌ها قبل از به کار گیری آن‌ها، Zipkin سیستم ردگیر (Trace) توزیع پذیر و Scalding کتاب‌خانه‌ای برای Scala که نوشتن وظایف MapReduce را در Hadoop ساده می‌کند، از این دست هستند.

گوگل دیگر کمپانی بزرگی است که عضو از این بنیاد است. شاید تنها غایب بزرگ بین اعضا فیس‌بوک باشد که تمام تجارت خود را بر اساس سرورهای لینوکسی بنا کرده است. با این هم حال Jim Zemlin، مدیر عامل بنیاد لینوکس ابراز امیدواری کرده که به زودی زوکربرگ و تیمش را در این بنیاد خواهیم دید.

منیع



برچسب ها : , , ,