منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

جزییات فنی کشتی جنگی ۳.۵ میلیارد دلاری مجهز به لینوکس

کشتی جنگی USS Zumwalt از نگاه کامپیوتری‌ها، با بقیه کشتی‌ها فرق دارد.

کشتی ۳.۵ میلیارد دلاری مجهز به جدیدترین فناوری‌های رادار گریز، ضد غرق، حجم آتش بالا… دارای مغزی است مبتنی بر سیستم عامل لینوکس که توسط دیتاسنتر مجازی هدایت می‌شود. این مغز متفکر دارای ۶ میلیون خط برنامه نویسی اوپن سورس است که برنامه نویسان قدر امریکایی سالها روی آن کار کرده و پروژه ای سری تعریف شده است.

سرورهای IBM Blade Server مبتنی بر ردهت لینوکس تعریف شده و در اتاق سرور محکم و قوی قرار داده شده است.اتاق سرورها در مقر کمپانی در منطقه Bath در زمین، کاملا تست شده و بعد روی کشتی سوار و نصب شده اند.

اتاق‌ها از طریق فیبر و کابل‌های مسی به هم متصل شده و شبکه‌ای از سیستم‌های منحصربفرد ایجاد کرده که کار انجام ارتباطات داخلی و خارج از کشتی، کنترل تسلیحات، مهندسی، مدیریت حسگرهای تحت پروتکل‌های اینترنت شامل TCP و UDP را انجام می‌دهند.

ارتباطات داخل کشتی بر اساس VOIP تعریف شده و چند سیستم تلفنی سنتی نیز در مواقع ضروری برای ارتباطات خاص در نظر گرفته شده است.

سیستم نمایش مشترک یا CDS که مهندسان به آن کدس می‌گویند شامل سه نمایشگر بوده و از مادربوردهای اینتل تغذیه می‌شود و روی هر کدام از کدس‌ها ماشین‌های مجازی لینوکسی موسوم به LynuxWorx’s LynxSecure وجود دارد. از طریق ماشین مجازی LynuxWorx’s LynxSecure ورک استیشن‌ها به هم وصل شده و اپلیکیشن‌ها دیده و خوانده و اجرا می‌شود. بنابراین هر سیستمی پیکره بندی و اینترفیس خاص خود را دارد.

زیر ساخت کلی سیستم‌ها در کشتی مدل میان افزاری و کبرا Common Object Request Broker Architecture است.

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+


دیدگاه‌ها: (۵)

mohammad <دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵>

اپن سورس و سری؟!
یعنی چی؟!

مسعود <دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰>

توی مسایل امنیتی یه مثلی هست می‌گن Security through obscurity به درد نمی خوره

مسعود <دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲>

اینم یه نگاه بنداز
http://en.wikipedia.org/wiki/Security_through_obscurity

nixmd <جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸>

آفتابه لگن هفت دست
شام و ناهار هیچی

این همه تجهیزات، واسه شکست های پیاپی بعدی (دیدگاه شخصی)

احمد سمیعی <دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱>

تاجایی که میدونم استفاده از سیستم عامل های خانواده یونیکس و لینوکس در محصولات نظامی رایج هست. چرا در این مورد خاص لینوکس bold شده ؟