منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

حقه ی جدید و کثیف مخابرات

مدتیه که صبح که گوشی رو متصل میکنم به وایرلس خونه، یه پیامی توی مرورگر گوشی باز میشه مبنی بر اینکه بدلیل عدم استفاده از اینترنت غیر فعال شده اید. برای ادامه روی دکمه ی زیر کلیک کنید. و کلیک میکنم و وصل میشم.
الآن (ساعت ۷ شب تقریبا) دیدم مرورگر گوشی به همون صفحه میره، ولی خودش ریدایرکت میشه و بعدش هم Fail. یک IP توی قسمت آدرس‌بار مرورگر نشون داده شد: 78.38.63.83 . کنجکاو و عصبانی شدم! IP رو چک کردم. دیدم زده Information Technology Company ITC. گوشی رو برداشتم و به مثلا پشتیبانی اینترنت مخابرات ۲۰۲۰ زنگ زدم. کلی تبلیغات و چرت و پرت گفت و ما به اپراتور وصل شدیم...
موضوع رو توضیح دادم. گفت گوشی چند لحظه!
...
خانم اپراتور این جور توضیح دادند که برای امنیت کاربران (!!) شرکت این کار رو میکنه. و اگه مثلا یک ساعت از اینترنت استفاده نکنید این طوری میشه. برای امنیت کاربران این کار رو کردند.
گفتم خب یعنی چی این حرکت؟ من گوشیم برنامه هایی داره که یهو براشون notification میاد. حالا وقتی این اتفاق میفته دیگه این برنامه ها در اون زمانها هیچ ارتباطی ندارن! 
گفتم حالا ما نخوایم این امنیت رو، باید چیکار کنیم؟! گفت دیگه به ما گفتن این توضیحو بدیم. به داخلی ۴ زنگ بزنین. زنگ زدم به داخلی ۴، دیدم میگه پیامتون رو بعد از بوق بذارین.

مسخره است. یعنی چی این حرکت؟!‌ عملا الان اپلیکیشن های ارتباطیم عملکرد خودشون رو ندارن. حالا من فقط اینا رو دارم، جیمیل، تلگرام. ولی همینا هم مهم هستن برای من. نمیتونم مثلا بخاطر اینکه یک ساعت از اینترنت استفاده نکردم این اتفاق بیفته تاااااا زمانی که برم بطور دستی دکمه ی زیر را فشار دهم تا به اینترنت وصل بشم که!!!

برم ببینم راهی وجود داره که مودم خودش رو به اینترنت متصل نگه داره؟ مثلا هر از چند گاهی یه پینگ بکنه.