منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

خداحافظی با Email Tracking

چند روز پیش گوگل اعلام کرد که تصاویر ایمیل هارو از این به بعد روی سرور خودش Cache می کنه، مثل اینکه قبل از بازشدن ایمیل تصاویر اون در خود گوگل Cache میشه و با این کار می خواد کم کم به این سمت بره که دیفالت تصاویر رو نشون بده و از شما نپرسه که تصاویر این ایمیل رو Load کنم یا نه!

به نظرم این کار خیلی خوبه و به کاربر خیلی کمک می کنه، هرچند کاسبی خیلی هارو به هم میریزه.تبلیغات ایمیلی بر پایه همین تصاویر ساخته شده اند، برای اینکه بفهمند چه کسایی ایمیل رو باز کردند و البته خیلی چیزهای دیگه که میشه فهمید ولی شاید من دوست نداشته باشم فرستنده ایمیل بدونه.

Email Tracking

email tracking

فرض کنید من یک تصویر ۱*۱ پیکسل در ایمیل می گذاشتم که اصلا به چشم نمی یاد، فرضا آدرس زیر می شد src تصویر

http://hivemined.ir/tracking.php?i=1000

خوب موقع Load شدن تصویر یک request به این آدرس ارسال میشه که من می تونستم ip شما، سیستم عامل،مرورگر، ساعت باز کردن ایمیل و کلی اطلاعات دیگه در مورد شما رو ازش بدست بیارم، ولی الان دیگه این شما نیستید که request رو میفرستید، این خود گوگل است که به این آدرس request می فرسته. با این کار گوگل احتمالا کسب و کارهای مبتنی بر ایمیل تا حد زیادی ضرر کنند و اونقدر قابل اعتماد نباشند.جاهایی مثل MailChimp یا کسب و کارهای داخلی مبتنی بر ایمیل، مثل باایمیل ولی حداقل می تونه خیالمون راحت باشه که دیگه کسی نباید بدونه ما کجاییم، بدونه الان حدودا در کدوم محدوده هستیم.

راحت ترین راه برای این کار به جای نوشتن برنامه و … سایت readnotify.com هست که اونهم یک تصویر ۱*۱ پیکسل به ایمیل شما اضافه می کنه.



برچسب ها : , , ,