منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

خلاص شدن از شر تبلیغات مزاحم در صفحات وب

حتما برای شما هم پیش آمده که که در حین وبگردی‌ وارد صفحاتی شوید که تبلیغات از در و دیوار آن بیرون زده و حجم زیادی از تصاویر متحرک و فلش را به چشم بازدید کنندگان فرو میکنند.با دیدن این تبلیغات آزار دهنده اولین سوالی که به ذهن میرسد این است که چطور میتوانم از شر این تبلیغات خلاص شوم؟

به‌طور مثال من گاهی به سایت خبرگزاری تابناک سر میزنم تا نگاهی سریع به عناوین خبرهای روز داشته باشم.با رفتن به صفحه اول تابناک با حجم وسیعی از تبلیغات متجرک در گوشه و کنار سایت مواجه میشوم که بسیار آزار دهنده‌ست و همین حجم بالای استفاده از تصاویر متحرک gif و فلش باعث میشود تا مرورگر بیشتر از منابع سیستمی نظیر رم و پردازنده استفاده کند و در نتیجه هم مرورگر کند می‌شود و هم دور فن‌های خنک کننده لپ‌تاپ بالاتر میرود تا حدی که بعید نیست پرواز کند! در اکثر موارد هم مرورگر کاملا کرش کرده و بسته میشود.پس عملا استفاده از این سایت برای من غیر ممکن میشود!

\"\"پس باید هرچه زودتر از شر این تبلیغات آزار دهنده خلاص شوم.ساده‌ترین راه استفاده از افزونه بسیار مفید Adblock Plus هست که از افزونه‌های قدیمی و معروف و بسیار کاملی‌ست که کاربران زیادی دارد.

این افزونه برای کاربران مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم در دسترس است.

این افزونه بعد از نصب بطور خودکار  اکثر تبلیغات بخصوص از نوع فلش swf را در صفحات وب انجام میدهد.برای تست دوباره تابناک رو باز میکنم.اوه! نه! تبلیغات همچنان از در و دیوار بیرون زده!

برای بلاک کردن تبلیغات روی یکی از آنها کلیک راست کرده و گزینه Adblock Plus: Block Image را میزنیم تا پنجره زیر باز شود.

\"\"

دکمه رادیویی Custom را انتخاب میکنیم.در اینجا افزونه خودش لینک فایل را آورده است.پس تمامی فایل‌های مربوط به تبلیغات در سایت تابناک در آدرس http://cdn.tabnak.ir/files/adv/ ذخیره شده است.پس با گذاشتن این آدرس در فیلد Custom قابلیت لود شدن تمامی فایل‌های gif را در تابناک بلاک میکنیم:

http://cdn.tabnak.ir/files/adv/*.gif

اگر قصد اضافه کردن ف*ل*رهای متعدد به منظور بلاک کردن محتویات مورد نظرتان دارید میتوانید با زدن دکمه  Show Existing Filter و رفتن به زبانه Custom Filters و زدن دکمه Add Filter میتوانید آنها را اعمال کنید.

\"\"

من برای محتویات فلش هم این Filter را اعمال کردم:

http://cdn.tabnak.ir/files/adv/*.swf

کار تمام است.حالا تابناک را دوباره لود میکنم.هیچ اثری از تبلیغات نیست و همه چیز آرومه.حالا با حیال راحت میتونم خبرها رو بخونم.بدون مزاحمت،راحت و سبک(:

این هم نمایی از سایت تابناک بعد از بلاک کردن تبلیغات +

اگر قصد داشتید تبلیغات را دوباره ببینید میتوانید با غیر فعال کردن افزونه و یا حذف ف*ل*رهای اعمال شده آنها را ببینید!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

\"ارسال



برچسب ها : , , , , ,