منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دانلود نسخه های مختلف فدورا ۲۱

fedora

توزیع محبوب و قدرتمند فدورا ۲۱ شامل سه نسخه ی اصلی Workstation,Server و Cloud می باشد.که کاربران خانگی و یا دسکتاپ می توانند از نسخه ی Workstation که همان ایستگاه کاری می باشد استفاده کنند،کاربران و مدیران سیستم که قصد دارند از فدورا به عنوان سیستم عامل سرور استفاده کنند می توانند نسخه ی Server را استفاده کنند و برای استفاده ی فدورا در سیستم های ابری از جمله OpenStack و Amazon می توان از نسخه ی Cloud فدورا استفاده کرد.

در ادامه لینک های مستقیم دانلود و لینک دانلود از تورنت و صفحه های دانلود هر یک از نسخه های گفته شده با معماری های موجود قرار خواهد گرفت که بنا به نیاز خود می توان نسخه ی مربوطه را دانلود و استفاده نمایید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

 

Fedora 21 Workstation

برای خواندن جزئیات مربوط به Fedora 21 Workstation می توانید به صفحه ی دانلود آن مراجعه نمایید و یا برای دانلود آن می توانید از لینک های مستقیم زیر استفاده نمایید،گفتنی است که این نسخه به صورت دیسک زنده می باشد که قابلیت نصب را نیز دارا می باشد و همانطور که در ابتدا گفته شد کاربران خانگی،رایانه های شخصی و لپ تاپ ها می توانند از این نسخه استفاده کنند.

 

fedor21-workstation-fedorafans.com

 

دانلود نسخه ی Workstation برای سیستم های ۶۴ بیتی (x86-64)  :

Fedora 21 Workstation-x86-64  size 1.4GB

 

دانلود نسخه ی Workstation برای سیستم های ۳۲ بیتی (i686) :

 

Fedora 21 Workstation-i686 size 1.2GB

 

 

Fedora 21 Server

برای سیستم عامل سرور می توان از نسخه های سرور فدورا ۲۱ استفاده نمود که برای اطلاعات بیشتر در مورد این نسخه می توان به صفحه دانلود آن مراجعه نمایید و یا نسخه های آن را برای معماری های مختلف از لینک های پایین دانلود نمایید.

 

 

 

دانلود Fedora 21 Server  برای معماری ۶۴ بیتی (x86-64) :

 

Fedora 21 Server-x86-64  size 1.9GB

دانلود Fedora 21 Server برای معماری ۳۲ بیتی (i386) :

 

Fedora 21 Server-i386 size 2.0GB

 

دانلود Fedora 21 Server Netinstall برای معماری ۶۴ بیتی (x86-64) :

 

Fedora 21 Server-netinstall-x86-64 size 424MB

 

دانلود Fedora 21 Server Netinstall برای معماری ۳۲ بیتی (i386) :

 

Fedora 21 Server-netinstall-i386 size 482MB

 

 

Fedora 21 Cloud

فدورا ۲۱ شامل نسخه هایی برای استفاده در سیستم های ابری می باشد که برای اطلاعات بیشتر در مورد نسخه های Cloud می توانید به صفحه دانلود آن مراجعه نمایید و جهت دانلود نسخه های مختلفی Fedora 21 Cloud که شامل Fedora Atomic و نسخه هایی برای سیستم های رایانش ابری Openstack وAmazon Public  Cloud EC2 می باشد به اینجا مراجعه نمایید.

 

OpenStack-fedorafans.com

amazon-fedorafans.com

 

 

 

 

 

Fedora 21 Spins

فدورا ۲۱ مانند ورژن ها قبل شامل spin های مختلفی می باشد.در واقع Spin به نسخه ای سفارشی گفته می شود که برای هدف و یا اهداف و کاربرد خاصی تولید و استفاده می شود.از جمله این spin ها می توان به اسپین KDE,LXDE,XFCE اشاره کرد که همانطور که از نام آنها مشخص است دارای میزکاری خاص می باشد،هر چند spin هایی با سایر میزکارها هم وجود دارد.

 

fedora-spins-fedorafans.com

گفتنی است spin های دیگری نیز وجود دارد که برای کاربرد های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند مانند اسپین Security برای کارهای امنیتی و آزمایش نفوذ و Hack مورد استفاده قرار می گیرد و اسپین Robotics برای کارهای مربوط به رباتیک مورد استفاده قرار می گیرد.نسخه های مختلف و گوناگونی از این spin های فدورا وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر و دانلود آنها برای معماری های مختلف می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

 

docker-fedorafans.com

یکی دیگر از Spin های فدورا, اسپین Docker  می باشد که برای اطلاعات بیشتر در مورد آن و دانلود می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

 

گفتنی است جهت دانلود فدورا از torrent می توانید به این لینک مراجعه نمایید.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,