منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

در جلسه این هفته تهران لاگ با ما همراه باشید!

جلسه ۱۴۷ گروه کاربران لینوکس تهران در روز سه‌شنبه مورخ ۱۰ آبان‌ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی انفورماتیک شرکت داده پردازی ایران برگزار خواهد شد.

جلسه‌ی این هفته به همت اشکان قاسمی با موضوعی متفاوت از سایر جلسات لاگ برگزار خواهد شد و این‌بار با یک بحث روز و غیر فنی دور هم جمع خواهیم شد.

موضوع جلسه ۱۴۷ جنبش وال استریت و نرم‌افزار آزاد: در نقد نظام سرمایه خواهد بود. می‌خواهیم ببینیم آیا بین جنبش اشغال وال-استریت و نرم افزار آزاد می‌شود یک رابطه‌ای برقرار کرد یا نه و اگر می‌شود به چه ترتیب. در این جلسه قصد داریم مشخصا به نظام سرمایه‌داری جهانی حمله کنیم و به کلیت مسئله‌ی نرم افزار آزاد از یک زاویه‌ی جدید (در محدوده‌ی علوم سیاسی، حقوق و جامعه شناسی، دیدگاه کسانی مثل ابن ماگلن، استیون وبر، سمیر چپرا و اسکات دکستر) نگاه کنیم. 

به یاد داشته باشید که:

  • بحث این جلسه قراره جدلی، رادیکال و عجیب و غریب باشه برای خیلی از کسانی که با مفهوم نرم افزار آزاد در حوزه‌ی عمومی صرفا آشنایی دارند.
  • محتوای این جلسه قراره از صرف نرم افزار آزاد فراتر بره،‌ به این معنی که نقد تئوریک سرمایه وارد ماجرا خواهد شد.
  • سعی خواهد شد تا حد ممکن مسائل ساده و شفاف بیان شود، اما ممکنه یک جاهایی ابهاماتی پیش بیاد. اگر بپرسید سعی می‌کنیم در حد توانایی و دانشمان  به سوالاتتان جواب بدهیم.

بحث از جاهای مختلف جمع شده و از منابع مختلفی استفاده خواهد شد. اما اگر علاقه‌مند هستید می‌توانید فعلا یک نگاهی به مطالب زیر بیندازید:

http://emoglen.law.columbia.edu/publications/anarchism.pdf
http://emoglen.law.columbia.edu/my_pubs/dcm.html

فاکت‌های تاریخی هم با استناد به این دو کتاب خواهد بود، بعلاوه‌ی داکیومنت‌های رسمی پروژه‌ی گنو، بنیاد نرم افزار آزاد و یکسری منابع معتبر روی اینترنت.

http://www.amazon.com/Decoding-Liberation-Software-Routledge-Cyberculture/dp/0415978939
http://www.amazon.com/Success-Open-Source-Steven-Weber/dp/0674012925

آدرس محل برگزاری جلسه این هفته: خیابان کریم خان زند، خیابان نجات اللهی، نرسیده به چهار راه سپند، کوچه خسرو، پلاک ۳۵، سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی انفورماتیک شرکت داده پردازی

کروکی محل برگزاری جلسات تهران‌لاگ:

\"\"

جهت اطلاع از زمان جلسات تهران‌لاگ می‌توانید به سایت رسمی گروه مراجعه کرده (یا RSS آن را به فیدخوان خود اضافه کنید).
همچنین می‌توانید تهران‌لاگ را در آیدنتیکا، توییتر و فیس‌بوک دنبال کنید.

منتظر دیدار شما علاقه‌مندان هستیم، حضور برای تمام علاقه‌مندان آزاد و رایگان هست.



برچسب ها : , , , , , , ,