منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

در حالیکه پشتیبانی اکس‌پی به پایان می‌رسد، هند به سوی گنو/لینوکس کوچ می‌کند

نوشته شده توسط آیدین ثابتیان.

در پاسخ به تصمیم مایکروسافت مبنی بر قطع پشتیبانی از اکس‌پی در ماه جاری، ایالت تامیل هند بخشنامه‌ای به ادارات دولتی محلی فرستاده و از آن‌ها خواسته که به نرم‌افزارهای متن‌باز کوچ کنند.

روزنامهٔ هندی The Hindu ماه پیش گزارش داد که ادارهٔ فناوری ارتباطات دستوری صادر کرده که بخشی از آن به این شرح است: «نصب لینوکس باس (BOSS / Bharat Operating System Solutions) را به عنوان یکی از گزینه‌های اجباری پیش رو در نظر بگیرید.»

هند سه سال پیش تصمیم گرفت تا سیاستی در فناوری اطلاعات در پیش بگیرد که طبق آن استفاده از سیستم عامل‌های متن‌باز اجباری است. در نوامبر ۲۰۱۱، تامیل نادو، لینوکس BOSS که بر اساس دبیان ساخته شده را برای نصب روی سیستم‌های کامپیوتری دولتی معرفی کرد.

لینوکس باس از تمام زبان‌های اصلی رایج در هندوستان، سیستم‌های حسگر زیستی و امضای دیجیتال پیشتیبانی می‌کند.

به گفتهٔ روزنامهٔ The Hindu جدای از صرفه‌جویی در هزینه، انگیزهٔ هند برای بکارگیری این سیستم عامل جدید، ریسک کمتر ویروسی شدن سیستم‌ها و هک شدن و حملات فیشینگ بوده است.

طبق گفتهٔ فرمانداری تامیل نادو: از هزینه‌های عظیم دولت در خرید نرم‌افزارهای متن‌بسته [مثل ویندوز اکس‌پی] اجتناب خواهد شد که این به معنی صرفه‌جویی‌های عظیم برای دولت است.

منبع ترجمه: AzadRahkar.org

نوشته در حالیکه پشتیبانی اکس‌پی به پایان می‌رسد، هند به سوی گنو/لینوکس کوچ می‌کند اولین بار در لینوکس سیزن , آموزش گنو / لینوکس پدیدار شد.



برچسب ها :