منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

دنیای آزاد در هفته ای که گذشت ۴

این چهارمین نوشته از مجموعه پست های دنیای آزاد در هفته ای که گذشت است که به بررسی خبرهای کوتاهی درباره ی موضوعاتی که کمتر پوشش داده شده است می پردازد.

  • Banshee 2.1.4 منتشر شد. این نسخه نیز از مجموعه ی نسخه های آزمای9شی برای آماده سازی نسخه ی پایدار 2.2 است. در این نسخه باگ های بسیاری رفع شده است. در نسخه ی 2.2 قرار بود که پشتیبانی از GTK3 انجام شود اما این کار تا نسخه ی 2.3 به تاخیر افتاده است. تغغیرات بسیار دیگری نیز در این نسخه انجام شده است. ( منبع )
  • NVIDIA درایور جدید خود را با پشتیبانی طولانی مدت منتشر کرد. در این نسخه جز تغییرات کوچک و رفع باگ تغییر دیگری مشاهده نمی شود. نسخه ی 275.28 نخستین نسخه ی انویدیا است که  با این عنوان منتشر می شود. ( منبع )
  • Scientific Linux 5.7 منتشر شد. این توزیع با ابزارهایی آزمایشگاهی مانند Fermilab و CERN مجهز است و هدف آن دانشگاه ها و دانشجویان است. این توزیع با بسته های RPM کار می کند. ( منبع )
  • لنز Google Docs برای یونیتی منتش شد. در این لنز می توان به فایل هایی که در Google Docs خود دارید دسترسی داشته باشید و آنها را مشاهده و اجازه های دسترسی آنها را تغییر دهید. ( منبع )
  • Fuduntu یک توزیع با انتشار غلطان معرفی شد. این توزیع که بر مبنای فدورا منتشر می شود تصمیم دارد همچنان از گنوم 2 استفاده کند و انتشار غلطان آن شامل آپدیت به گنوم 3 نخواهد شد. ( منبع )
  • نسخه ی جدیدی از Unity Reboot منتشر شد. این نرم افزار اسکریپتی است که بر روی یونیتی قرار می گیرد و از ریبوت کردن درون یک سیستم عامل دیگر با استفاده از امکانات گراب 2 پشتیبانی می کند. این نرم افزار برای لحظه ای توزیع پیش فرض را تغییر می دهد و زمان انتظار را نیز صفر می کند. ( منبع )
  • Wally Wallpaper Changer 2.4.2 منتشر شد. مهمترین تغییر در این نسخه که تغییر تصویر پس زمینه را مدیریت می کند پشتیبانی از Gnome Shell است. همچنین این نرم افزار می تواند از منابع آنلاین بسیاری برای یافتن تصاویر پس زمینه استفاده کند. ( منبع )
  • rekonq 0.8 beta1 منتشر شد. این مرورگر وب که از موتور Webkit استفاده می کند با محیط KDE کاملا هماهنگ است و مهمترین تغییرات آن در این نسخه استفاده از Ad Block و تغییرات در ظاهر آن بخصوص در بخش منو ها است. ( منبع )



برچسب ها : ,