منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

ذخیره تنظیمات iptables

با سلام خدمت دوستان . متاسفانه به صورت پیش فرض ، در هر بار راه اندازی مجدد سرور ، تمامی تنظیمت و رول های مربوط به iptables از بین خواهد رفت . برای حل این مشکل می توان یک نسخه پشتیبان تهیه کرد و یا تنظیمات دلخواه خود را با تنظیمات پیش فرض عوض کرد تا در هر بار راه اندازی مجدد سیستم ، رول ها و تنظیمات فایروال به حات قبل باز گردد .

به صورت پیش فرض فایلی در داخل سیستم وجود دارد که رول ها و تنظیمات iptables از روی آن خوانده می شود . این فایل در سیستم های Debian base و Redhat base به ترتیب به صورت زیر است :

/etc/iptables/rules.v4

/etc/sysconfig/iptables

 

اگر این فایل ها را با یک ویرایشگر باز کنید ، خواهید دید که حاوی رول های پیش فرض برای فایروال می باشد . در واقع کانفیگ و تنظیمات مربوط به iptables پس از هر بار ریبوت سیستم از روی این فایل خوانده می شود ، پس کافیست رول ها و تنظیمات مربوط به خودمون رو به شکل زیر در این فایل ها ذخیره کنیم :

[email protected]:~$ iptables-save > /etc/iptables/rules.v4

[email protected]:~$ iptables-save > /etc/sysconfig/iptables

 

همان طور که مشاهده می کنید از ابزار iptables-save استفاده کردیم . طبیعتا می توان برای بک آپ گیری از فایلی دیگر جهت ذخیره سازی استفاده کرد که در این صورت باید با ابزار iptables-restore آن ها را بازیابی کرد . برای این منظور :

[email protected]:~$ iptables-restore < /root/backup/iptables.backup

 

منبع : او اس لرن دات آی آر | http://OSLearn.ir

نویسنده : E2MA3N

از این مطلب راضی هستید ؟ می خواهید به سایت کمک کنید ؟ رضایت خودتون رو با دونیت به ما اعلام کنید . برای دونیت روی خرید کلیک کنید . با تشکر



برچسب ها : , , , ,