منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

رونمایی از AriOS Automount

در سیستمهای گنو/لینوکسی، پارتیشنهای فرعی به صورت اتوماتیک سوار یا mount نمی‌شوند و هر پارتیشن را باید به طور جداگانه سوار نمود.

البته این رفتار پیشفرض قابل تغییر بوده و با ویرایش فایل fstab می‌توان کاری کرد که هر پارتیشن در زمان بوت mount شود.

ویرایش این فایل شاید برای کاربرانِ تازه کار ساده نباشد و همچنین اشتباه در ویرایش آن ممکن است سیستم را دچار اختلال کرده یا حتی راه‌اندازی آن را غیر ممکن کند. گذشته از این، پس از هر نوع تغییر در پارتیشن‌بندیِ سیستم، باید تغییراتی را به صورت دستی در فایل fstab‌ اعمال نمود.

به همین منظور حمید عظیمی اسکریپت ساده‌ای نوشته که بدون دستکاری fstab و تنها با استفاده از GVFS یا Gnome Virtual File System همه پارتیشنهای موجود روی دیسک سخت را به صورت اتوماتیک و در هنگام login در محیط گنوم متصل می‌کند.

این اسکریپت برای نصب و اجرا شدن به بسته gvfs-bin نیاز دارد و با نصب بودن این بسته، در تمام توزیع‌ها قابل اجراست. همچنین به همراه آن یک ابزار کوچک به نام Auto-mount Settings در منوی Administration نصب می‌شود که امکان روشن و خاموش کردن automount رو فراهم می‌کند.

دریافت بسته deb برای دبیان و اوبونتو

برای سایر توزیعها کافیست بسته را دریافت کرده، اسکریپت automount را از دایرکتوری /usr/local/bin در درون بسته به مسیر متناظر در سیستم خود کپی کرده به آن قابلیت اجرا شدن بدهید و دستور automount را در درون ترمینال اجرا کنید.

لینک خبر در webupd8

 



برچسب ها :