منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

زندگی رو ساده بگیر، خودت باش و برو به سمت هدف واقعی خودت رفیق…

این رو مینویسم به جهت رفتارهایی که میبینم و احساس میکنم مدتی است در اطرافم زیاده شده، در جامعه واقعی و مجازی. مینویسم برای سرزنش سردرگمی‌ها و بی‌هدفی‌ها و رفتن به ناکجاها. برای سرزنش توهم‌ها و خودبزرگ‌بینی‌ها و رفتارهای مریضی که دنیا رو هر روز بدتر و بدتر میکنه.

همیشه سعی کردم توی زندگی یک آدم معمولی باشم. هرگز نخواستم دیگران رو برای بالا کشیدن خودم به پایین بکشم یا رقابت کنم برای حذف بقیه. هرگز برای اول شدن مسابقه ندادم، هرگز برای بردن جایزه توی مسابقه‌ای شرکت نکردم، هرگز صرفا برای نمره و امتحان و کنکور درس نخوندم و هرگز دنبال لقب و عنوان و مدرکی که بخواد برای من شخصیت بیاره نبودم چون معتقدم شخصیتی که القاب و عناوین و مدرک قراره برای من بیاره یک شخصیت کاذبه و چیزی نیست که واقعا به بهتر شدن دنیا کمک کنه. آدم‌هایی که دنبال دست و پا کردن شخصیت از طریق این کارها هستند آدم‌های قابل ترحمی‌اند. هرگز این احساس رو نداشتم که دیگران جای من رو تنگ میکنن توی این دنیا، همیشه معتقد بودم منابع توی این دنیا برای همه و به اندازه کافی موجود هست که لازم نباشه برای داشتن سهم بیشتر با هم بجنگند.
هرگز دنبال انجام کارهای خفن و بزرگ نبودم، عقیده‌ام بر این بوده که سعی کنم کارهای کوچک ولی حداقل مفید انجام بدم. و در یک کلام برای خودم زندگی کنم و نه برای دیگران. سعی کردم همیشه کاری رو انجام بدم که دوستش داشتم و بهش عشق میورزیدم، مهم نبود دیگران چه انتظاری از من دارن، خصوصا وقتی میدیدم که خواسته‌ها و انتظارات اون‌ها اون چیزی نیست که من توی زندگی واقعا دنبالش هستم چون همیشه سعی کردم دنبال اون چیزی برم که قلبم منو به اون سمت می‌کشوند. سعی کردم همیشه از تجربیات دیگران استفاده کنم، برای خودم الگو تعیین کنم و اهدافم رو تقسیم‌بندی کنم تا بتونم برای رسیدن بهشون برنامه‌ریزی کنم. سعی نکردم خودم رو جای کسی جا بزنم و ادای کسی رو در بیارم. سعی کردم قبل از اینکه درباره چیزی نظر کارشناسانه بدم، درباره‌اش واقعا اطلاعات کسب کنم.
purposeمعتقدم برای حرفه‌ای شدن در هر زمینه‌ای باید سال‌ها خاک صحنه خورد و انقدر ادامه داد و از تجربیات دیگران استفاده کرد و یاد گرفت و یاد داد تا واقعا به جایی رسید. نباید توهم بزرگ بودن و خفن بودن داشت. باید آدم‌ها این تفکرهای مریض رو دور بریزن و خودشون باشن، دنبال هدف خودشون و سبک منحصر به فرد خودشون. با کپی کردن و ادای کسی رو در آوردن هرگز کسی به جایی نرسیده و نخواهد رسید. فقط مدتی وقت و انرژی خودش رو تلف میکنه و بعد یک روز در جایی خسته میشه و رهاش میکنه و میره پی کارش، چون خلاصه باور میکنه که برای اینکار ساخته نشده و میفهمه باید دنبال مسیر واقعی خودش بره.
از طرفی اگر دنبال ساختن دنیای بهتر و جامعه بهتر هستیم باید ایمان بیاریم به اشتراک‌گذاری دانسته‌هامون با همدیگه. باید دانسته‌هامون رو به دیگران انتقال بدیم، نباید حسادت کنیم و خسیس باشیم،  باید انحصارها رو شکست و توی هر چیزی دنبال سود و منفعت شخصی نبود. باید کار مجانی و داوطلبانه انجام داد حالا هرچقدر هم که کوچک باشه، باید ساده بود و غرور و تعصب بی‌جا رو کنار گذاشت. باید از دیگران بابت لطفی که در حق ما میکنن قدردان بود. قدردان بودن سخت نیست، فقط کمی تمرین میخواد تا تبدیل به عادت بشه و البته باید گذشت داشت و بخشید و رها کرد.
و از طرفی این خیلی مهمه که توی زندگی هدفت رو پیدا کنی و بعد همون هدف رو بگیری و مستقیم با سرعت پیش بری و از این شاخه به اون شاخه پریدن و سردرگمی اجتناب کنی. و مهمتر از اون ادامه دادنه. خسته نشدن و امید داشتن به اینکه هر کاری که با عشق و علاقه توش پیش میری نتیجه میده و به ثمر میشینه. فقط باید صبر و حوصله داشت و تلاش کرد. من بعد از اینکه تونستم از سردرگمی نجات پیدا کنم و هدف درست رو تشخیص بدم، سعی کردم اون هدف رو دنبال کنم و همون رو بگیرم و برم به جلو و ادامه بدم و خسته نشم. ادامه دادن سخته، کمبودها زیاده و شرایط طاقت‌فرساست و انرژی زیادی میخواد ولی باید به پیش رفت و روی نداشته‌ها تمرکز نکرد. با تمرکز روی نداشته‌ها شرایط هرگز بهتر نمیشه بلکه کار رو بدتر و بدتر میکنه. مهم اینه که از تلاش دست برنداری و مسیرت رو عوض نکنی و جاده خاکی نری. ممکنه گاهی بزنی بغل و برای مدتی استراحت کنی ولی باید برگردی و دوباره بزنی به جاده و پیش بری به سمت هدفت، با سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت! این لایف استایل از نظر من بهترینه و من همیشه سعی میکنم بهش پای‌بند بمونم :)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ



برچسب ها :