منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

سال نو، beepaste نو!

با سلام! خیلی وقت بود که تو اینجا مطلبی ننوشتم؛ در واقع داشتم روی نسخه جدید beepaste کار می‌کردم که قبلا هم در موردش نوشته بودم. در واقع فقط کار بهینه‌سازی روش انجام نشده! بلکه به کل سیستم (چه دیتابیس، چه API یا حتی زبان برنامه‌نویسی!) عوض شده.

در واقع از فریمورک CodeIgniter به زبان php، به فریمورک Pyramid به زبان python مهاجرت کردیم؛ و این به معنی بازنویسی کامل سرویس بود! برای همین ویژگی‌هایی که قراره به پروژه اضافه شن، قسمت قسمت کردیم تا بشه آروم آروم توسعه بدیم. این ورژن ویژگی‌های اصلی پیست‌بین رو داره فقط و ظاهر آن کاملا تغییر کرده (در عکس مطلب هم میبینید.)!

سعی شده ویژگی‌های قبلی حفظ یا بهینه شود، در همین راستا هم برای مثال API بصورت REST-ful بازنویسی شد که متدی به‌روز برای API نویسی می‌باشد! قالب نیز با فریمورک materialize بازنویسی شد که همان زبان طراحی گوگل هست. سمت سرور هم از همون دیتابیس mysql استفاده می‌شه با این تفاوت که ساختار دیتابیس عوض شده و دیگر ترافیکی لاگ نمی‌شه، بنابراین به حریم خصوصی افراد اهمیت بیشتری داده شده! ویژگی متمایز رمزنگاری پیست‌ها نیز حفظ شده و هنوز هم می‌توانید پیست‌ها رو رمزنگاری کنین. در واقع فقط ویژگی ذخیره پیست‌ها در حساب کاربری پیاده نشده که در ورژن‌های بعد این ویژگی نیز اضافه خواهد شد! سورپرایز جالب پایانی نیز دامنه است! دامنه سایت از beepaste.ir به beepaste.io تغییر کرد 😁
ضمنا سایت beepaste.ir نیز از فردا از دسترس خارج خواهد شد! پس پیست‌هاتون رو بردارین :)

در پایان نیز اگه پیشنهادی دارین به آدرس [email protected] میل بزنین و پیشنهادتونو بگین 😄

سال نو همه‌هم مبارک 🎉



برچسب ها : ,