منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

سامسونگ در MWC امسال دستگاه‌های مجهز به تایزن را رونمایی می‌کند

tizen-logo1

تا کنون دو دستگاه مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس محور تایزن در این سال معرفی شده‌اند؛ یکی تبلتی که مخصوص توسعه‌دهندگان ارائه شد و دیگری دوربین هوشمند سامسونگ که تنها در کره جنوبی عرضه شده است. اما این دو دستگاه پیشرفتی را برای تایزن رقم نخواهند زد. اما کمپانی‌های پشتیبان تایزن به رهبری سامسونگ و اینتل وعده داده‌اند که در ماه فوریه به دنیا نشان دهند که تایزن چه توانایی‌هایی دارد.

بر اساس گزارش رسانه کره‌ای ITNews شرکت‌های حامی تایزن دعوتنامه‌هایی برای برپایی یک کنفرانس خبری در بارسلون در تاریخ ۲۳ فوریه یعنی دقیقا یک روز پیش از آغاز اولین روز MWC 2014 به رسانه‌ها ارسال کرده‌اند. بنا بر گزارش، پیش‌نمایشی منحصر بفرد از جدیدترین دستگاه‌های مبتنی بر تایزن در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت و در مورد پیشرفت‌هایی که این سیستم‌عامل طی سال گذشته به خود دیده نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد.

گرچه بطور مشخص بیان نشده ولی به احتمال زیاد یکی از این دستگاه‌ها یک اسمارت فون سامسونگی خواهد بود که با تایزن ۳ (که هنوز ارائه نشده) معرفی خواهد شد. سامسونگ بارها گفته که این سیستم‌عامل مختص اسمارت فون نیست و بر روی تلویزیون‌های هوشمند، نت‌بوک‌ها و سیستم اطلاعاتی درون وسائل نقلیه نیز استفاده خواهد شد. بنابراین شاید در رخداد ۲۳ فوریه شاهد رونمایی از برخی از آن‌ها نیز باشیم…

اولین تلفن هوشمند مبتنی بر تایزن در حقیقت قرار بود امسال معرفی شود ولی به نظر می‌رسد سامسونگ به این نتیجه رسیده که این سیستم‌عامل هنوز برای قدرت بخشیدن به یک دستگاه با اهداف تجاری پخته نیست.

چندان واضح نیست که بازار هدف تایزن را چه قشری تشکیل می‌دهد ولی در هر حال می‌دانیم که برخی از این دستگاه‌ها نسخه سبک‌تری از تایزن را اجرا می‌کنند و در همان دسته‌ای قرار می‌گیرند که دستگاه‌های فایرفاکس او اس و یا اندروید‌ها و ویندوز فون‌های ارزان قیمت در آن حضور دارند.

باید منتظر ماند و دید سرنوشت این سیستم‌عامل چگونه رقم خواهد خورد. شاید همانند بادا عمر کوتاهی داشته باشد. اگرچه بقایایی از بادا در دل تایزن گنجانده شده ولی این چندان آینده جالبی برای یک سیستم‌عامل نخواهد بود.

Phonearena

3 دیدگاه برای این نوشته:

  1. علی آقا:
    ۰۱ دی ۱۳۹۲ قرار بود تایزن در کل سبکتر و روانتر از اندروید باشه اما مثل اینکه به این هدف نرسیدن و مجبور شدن تو 2 نسخه یکی سبک و یکی عادی ارائه بشه.
  2. محمد:
    ۰۱ دی ۱۳۹۲ انقدر منتظر این تایزن و اوبونتو فون شدم دیگه صبرم تموم شد رفتم یه آندرویدی گرفتم اینقدر لفتش میدن که حتی فراموش میشن
  3. علی آقا:
    ۰۳ دی ۱۳۹۲ والله. تازه فکر کن از همین فردا بیان به بازار، کووووو تا بخوان یه مرکز نرم افزاری غنی و با کیفیت داشته باشن. فعلا یکی 2 سالی باید با اندروید زندگی کنیم (این اندروید خیلی هم بد نیست).

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , ,