منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

شرکت مایکروسافت قصد دارد با ارائه ویندوز فون رایگان، با اندروید رقابت کند

براساس گزارشی که وبگاه The Verge منتشر نموده است، مایکروسافت عمیقاً به ارائه رایگانِ ویندوز آر تی و ویندوز فون به سازندگان گوشی های تلفن همراه در آینده ای نزدیک می اندیشد. در این گزارش آمده است که نسخه های رایگانِ ویندوز آر تی و ویندوز فون با به روز رسانیِ بحث برانگیزِ آستانه (Threshold update) ارائه خواهند شد؛ پروژه ای که هدف از آن، یکپارچه سازی و یک دست نمودن هر چه بیشترِ ویندوز، ایکس باکس وان و ویندوز فون است.
شرکت مایکروسافت از طریق هزینه های اعطای مجوزِ استفاده از سیستم عامل خود بر روی دستگاه ها به تولیدکنندگان، درآمد بسیار خوبی را کسب می کند. با اکتساب شرکت نوکیا که ۸۰ درصد از دستگاه های دارای سیستم عامل مایکروسافت را استفاده می کند، توانایی این شرکت برای درآمدزایی از اعطای مجوز بسیار کاهش یافته است.

این گزارش حاکی از آن است که مایکروسافت کاهش درآمد حاصل از اعطای مجوز را از طریق درآمد حاصل از تبلیغاتِ اپلیکیشن های ویندوز ۸ و نتایج جستجوی بینگ پر می کند. هم چنین این شرکت باید اطمینان حاصل نماید که شمار مشترکینِ خدمات شرکتی اش هم چون اسکای درایو، آفیس و اسکایپ افزایش می یابد.

مدیر ارشد سیستم عامل مایکروسافت «تِری مایرسون» به طور جدی در حال بررسی ایده ی ارائه ی رایگان ویندوز فون و آر تی است امّا هنوز در این مورد تصمیم نهایی گرفته نشده است.

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+