منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

طرح‌های اولیه از آینده برنامه فایل منیجر گنوم

Allan Day، یکی از  طراحان  تجربه کاربری در Red Hat و همچنین یکی از مشارکت کنندگان در پروژه GNOME، در پستی مجموعه‌ای از طراحی‌های جدید نرم‌افزار Files گنوم را معرفی کرده که آن را Nautilus Next نامیده است.

در این Mokeupها (این تصاویر هنوز در عمل کدنویسی و ایجاد نشده‌اند و می‌تواند بعدا تغییر کند)، طراحی جدیدی برای لیست‌ها و جدول‌بندی‌ها به چشم می‌خورد، که در آن‌ها :

  • ‌تصاویر بندانگشتی بزرگ‌تر و واضح‌تر ‌
  • Gridهای ریسپانسیو
  • لیست‌ها تصویر بندانگشتی داشته و برای خوانایی بیشتر، هر ردیف با خطی جدا شده

grid2

list2

همچنین طراحی هم برای منوی View ارائه شده که در آن همان گزینه‌های فعلی ناتیلوس ‌قابل مشاهده است که البته کنترلرهای زیباتری آن را همراهی می‌کند.

gear-menu2

قابلیت‌ پیش‌‌نمایش (Preview) نیز از تغییرات در امان نمانده. در طراحی مفهومی که از Nautilus Next ارائه شده، پیش نمایش‌ها بسیار بیشتر از قبل در وسط مرورگر متمرکز هستند و همچنین امکان کپی، انتقال و اشتراک گذاری فایل‌ها و… همگی در پیش‌نمایش هم وجود دارند.

preview2

در این طرح مفهومی قادر خواهید بود در قسمت پیش‌نمایش میان آیتم‌های قبل و بعد حرکت کنید؛ که البته در این تصاویر قابل مشاهده نیست.

بخش مکان‌ها و منوی کناری نیز در Nautilus Next  بازطراحی شده و هدف از آن ایجاد امکان قراردادن گزینه‌هایی است که اهمیت بیشتری برای کاربر داشته و کم کردن گزینه‌هایی که اهمیت کم‌تری دارد. برای این منظور، اضافه کردن درایو ها در منوی کناری کاملا قابل کنترل خواهد بود. بنابراین می‌توانید منوی کناری را آن‌طور که نیاز دارید تغییر دهید.

add-drive2

مقاله‌ی نوشته شده توسط Allan Day همچنین حاوی طرحی برای یک حالت انتخاب “Selection mode” جدید نیز هست که برای کاربران جدید نیز به سادگی قابل یافتن و استفاده است. این طراحی پیش‌تر نیز در دیگر اپلیکیشن‌های Gnome 3 مورد استفاده قرار گرفته و به نظر می‌آید که در Nautilus Next نیز وجود داشته باشد.

selection-mode1

حالت انتخاب جدید قسمتی از یک هدف بزرگ‌تر بوده که همان راحتی استفاده برای کاربران تازه وارد است. برای مثال، به Folder Dialog جدید و همچنین دکمه‌های New Folder و Paste 5 items در پایین پنجره برنامه توجه کنید.

new-folder2

و بالاخره، بخش انتخاب محتوای جدیدی نیز اضافه خواهد شد که البته به صورت مستقیم یکی از ویژگی‌های ناتیلوس نیست اما به این دلیل در این طراحی‌ها نمایش داده شده که اجازه می‌دهد محتوا را از منابع مختلف (چه به صورت محلی و از هارد و چه به صورت ابری) انتخاب کنید که ناتیلوس نیز یکی از این گزینه‌هاست.

content-selection21

content-selection31

 

Webupd8

11 دیدگاه برای این نوشته:

  1. احسان ترک:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ایده‌های جالبی داره ولی به Dolphin نمی رسه که ;-)
  2. مهدی شیخ حسینی:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ راحت به اندازه یک تکنلوژی کامل از میزکار KDE فاصله دارند .
    خودشون رو هم بکشن باز هم نمیتونن Dolphin ش کنن .
  3. موسی:
    ۲۱ آذر ۱۳۹۲ دکمه‌هایی که بالا چپ و راست گذاشته ظاهر رو زشت کردن، مخصوصا در پنجره‌های کوچک!
  4. علی آقا:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۲ طراحیش بازم عقبه. واقعا تو دنیای لینوکس چنتا طراح درست حسابی پیدا نمیشن؟
    همونجوری که بچه‌ها گفتن دلفین خیلی بالاتر از اینه.
  5. مسعود آموزگار:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۲ به نظر من خیلی شیک و اصولی هست طراحی جدید. همه چی توی بهترین جا قرار گرفته. توی چند نسخه آینده تجربه کاربری گنوم خیلی یکدست و جالب میشه.
  6. doomhammer65ir:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساده
    زیبا
    اون نوار پیمایش ( اسکرول بار )‌که مثل ویندوز 7 درست گردن اگر بشه حالت قدیمی برگردوند خوبه . من توی ویندوز 7 هم نمیتونم درست باهاش کارکنم
  7. secret:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۲ قرار هم نبوده و نیست که کپی از dolphin باشه !!
  8. امین:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۲ بله واقعا هم قرار نبوده و نیست که شبیه دلفین یا هر چیز دیگه ای بشه.
  9. امین:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۲ واقعا گنوم همیشه توی سادگی و در عین حال کارایی، کارهاش خوبی انجام میده. منتها این گنوم شل ضعفهای زیادی داره. به نظر من یکی از بزرگترین ضعفهاش اینه که باید سخت افزار قوی ای داشته باشید تا بدون مشکل کار کنه. این موضوع توی وبسایت خود گنوم هم نوشته شده که اگه سخت افزار جدید ندارید خلاصه شرمنده.
    برای همین من دارم از mate (روی archlinux) استفاده میکنم. ممنون میشم اگه راهی روشی چیزی پیدا بکنید که بتونیم اپلیکیشن های gtk3 مخصوصا گنوم رو روی دسکتاپمون داشته باشیم، اما در عین حال از compiz به عنوان مدیر پنجره استفاده کنیم. چون compiz واقعا هم بسیار شخصی سازی رو به خوبی انجام میده و هم سرعت بسیار بهتری روی سخت افزار های غیر جدید داره.
  10. محمد:
    ۲۲ آذر ۱۳۹۲ من گنوم رو ترجیح میدم بنظرم خیلی خلاقانه هست. کی دی ای تجربه بدی بود برام پر از باگ بود. گنوم پایدارتره. ترجیح میدم یک محیط ساده و زیبا با کارایی های مورد نیازم داشته باشم تا یک محیط پر از باگ که خیلی از امکاناتش به کارم نمیاد. مهم ترین داستان اینکه میشه با JavaScript به راحتی واسش افزونه نوشت.
    به نظرم خیلی رو محیط های اینجوری حساب نکنید. موزیلا داره وب رو میاره تو دسکتابتون ;)
    دیگه نیاز نیست SDK GTK یا Qt یا … رو بخونید. با HTML5 JavaScript و CSS میتونید نرم افزار کلاینت برای دسکتاپ یا موبایل توسعه بدید. امتحان کنید
    http://marketplace.firefox.com/ نترسید گوگل نیست نزاره دانلود کنید.
    به امید نابودی Android که بدونه تو اوپن سورس جایی واسه تحریم یک کشور نیست.
    http://au.ibtimes.com/articles/526308/20131130/samsung-galaxy-s5-features-release-date-rumors.htm
  11. علی آقا:
    ۲۵ آذر ۱۳۹۲ اندروید نابود بشه که همه‌مون باید بریم آیفون یا ویندوزفون بگیریم که از اندروید از نظر آزادی بدتر هستن. بهتره دعا کنی گوگل یه کم متن باز تر فکر کنه.
    منظورت از این لینک فایرفاکس چیه؟ یعنی میشه اپ های فایرفاکس رو روی گنوم اجرا کرد؟

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , ,