منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

فدورا 20 آلفا منتشر شد

fedora

نسخه ی آلفای بیستمین فدورا منتشر شد.فدورا که توزیعی از سیستم عامل قدرتمند گنو/لینوکس می باشد.شامل آخرین فناوری ها و ابزارهای آزاد و ‌Open Source می باشد که همواره تلاش می کند تا بهترین ها را به ارمغان بیاورد.

Fedora 20 که با نام هایزن باگ ‌(Heisenbug) می باشد با انتشار این نسخه دهمین سالگرد آن نیز می باشد که اولین نسخه خود را یعنی Fedora Core 1 را در ۶ نوامبر سال ۲۰۰۳ منتشر کرد.

فدورا ۲۰ آلفا شامل تغییراتی می باشد و همچنین ویژگی های جدیدی را به همراه خود آورده که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

 بهبود یافتن NetworkManager :

NetworkManager در فدورا ۲۰ شامل بهبود هایی می باشد که به کاربران حرفه ای و مدیران سیستم خوش آمد می گوید.

کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از ابزار خط فرمانی nmcli اتصالات شبکه را اضافه،ویرایش،حذف،فعال و غیرفعال کنند که زندگی ساده ای را برای کاربران فدورایی که از دسکتاپ استفاده نمی کنندرا فراهم آورده است.

همچنین NetworkManger شامل پشتیبانی از Bonding و Bridging رابط های شبکه می باشد که این دو مورد بیشتر برای برپاسازی محیط های سازمانی و مجازی سازی کاربرد دارد.

 

معماری ARM :

فدورا از معماری های سخت افزاری گوناگونی پشتیبانی می کند که به صورت پیش فرض همواره شامل پشتبانی از معماری x86 و x86-64 بوده است که فدورا ۲۰ معماری ARM را نیز جز معماری های اولیه خود تبدیل کرده است که این معماری جایگاه مناسبی در صنعت دستگاه های موبایل دارا می باشد.

fedora arm

 برنامه نویس ها و Developer ها:

فدورا همواره ویژگی ها و بروزرسانی هایی را برای برنامه نویسان داشته است که در این نسخه، فدورا ۲۰ زبان های Ruby on Rails 4.0 و Perl 5.18 را به همراه خواهد داشت.

محیط های میزکار :

فدورا ۲۰ آلفا پیش نمایشی از GNOME 3.10, GNOME 3.9.90 را خواهد داشت که GNOME 3.10 شامل تعداد جدیدی برنامه کاربردی و ویژگی های جدیدی می باشد که عاشقان میزکار گنوم آنها را در انتشار فدورا ۲۰ خواهند داشت.

میزکار KDE Plasma Workspaces 4.11 نیز با فدورا ۲۰ است که این انتشار شامل تغییراتی چون ایندیکس کردن سریعتر Nepomuk ،بهبود بخشیدن به Kontact،مجتمع شدن Kscreen با Kwin،پشتبانی Metalink/HTTP برای دانلودر Kget و ویژگی های بی شمار دیگری است.

 

Spin های فدورا :

‌اسپین ها نسخه های سفارشی می باشند که شامل مجموعه از ابزارها و میزکارهای مخصوص می باشند که کاربران گوناگون می توانند با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنند که در اینجا می توانید لیست اسپین های فدورا ۲۰ را مشاهده نمایید.

اینها بخش کوچکی از ویژگی های فدورا ۲۰ آلفا بودند که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است تا نکات انتشار را مطالعه کنید.

برای دانلود فدورا ۲۰ آلفا با لینک مستقیم و تورنت با معماری های مختلف می توانید به اینجا مراجعه نمایید.

 



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,