منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

فیسبوک نشانگر موس‌تان را هم رصد می‌کند!

به گزارش وال‌استریت ژورنال فیسبوک در حال تست تکنولوژی است که می‌تونه دامنه اطلاعاتی که از مشتری کسب می‌کنه رو افزایش بده. به عنوان مثال فیسبوک با این تکنولوژی جدید حرکات موس رو رصد می‌کنه و با توجه به اینکه موس رو در چه نقاطی بیشتر حرکت دادید و یا موس رو کجا بیشتر نگه داشتید به شخصیت شما پی می‌بره و از طرفی متوجه میشه به چه چیزهایی بیشتر علاقه دارید. فیس بوک اعلام کرده قراره از این اطلاعات برای بهبود برنامه‌هاش و همینطور تبلیغات استفاده کنه.
با توجه به اینکه فیس بوک (و سایر سایت‌ها و شرکت‌ها) به راحتی اطلاعات مشتری‌ها رو در اختیار دولت‌ها و شاید حتی شرکت‌های دیگه قرار می‌دن شاید بهتر باشه در مورد فعالیت‌هامون توی این سایت‌ها بیشتر فکر کنیم و یا حداقل توافق‌نامه‌های این سایت‌ها رو قبل از استفاده بخونیم!

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+


دیدگاه‌ها: (۴)

حامد رمضانیان <جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱>

خیلی وقت پیش این موضوع رو من در مورد گوگل خوندم که طراحی سایتش رو براساس این‌که کاربر بیشتر از کدوم قسمت‌های سایت استفاده می‌کنه، انجام میده!

حامد رمضانیان <شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰>

بررسی حرکت نشان‌گر موس کاربران رو در گوگل آنالیتیکس ندیدم. اما در گوگل آنالیتکس محدودیت‌های بسیاری هست و اطلاعات دقیقی بهت نمیده!

حامد رمضانیان <یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹>

باز هم حرکت موس رو نشون نمیده، فقط نشون میده که مثلا ۴۰ درصد از کاربران که اومدن تو صفحهٔ X، بعد رفتن در صفحه Y و مثلا ۵ درصد از اون‌ها از صفحه Y رفتن …

احمد سمیعی <شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶>

دیگه جمع آوری هر اطلاعاتی که بخاطر تجاوز به حریم شخصی نیست. سالها هست از این روش برای بهبود UX و UI استفاده میشه و با تحلیل این اطلاعات روی عملکرد بهتر اینترفیس برای راحتی کاربر و اهداف تبلیغاتی کار میشه. دیگه انقدر هم به تکنولوژی هایی که به ما کمک می کنند بد بین نشیم !!‌

با گوگل analytics هم میشه اطلاعات مربوط به کلیک و حرکت موس کاربران و روی سایت خودتون هم track کنید و از این اطلاعات برای بهبود UX و فعالیت مارکتینگ کمک گرفت.

نردنیوز هم از سرویس گوگل analytics استفاده می کنه و به این اطلاعات دسترسی داره.

احمد سمیعی <یک‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷>

منظور من منوی In-Page Analytics بود.