منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

لیبره‌آفیس برای اندروید تا فوریه سال 2015 آماده خواهد شد

نرم‌افزارهای اداری زیادی برای اندروید وجود ندارند از آنان می‌توان به نرم‌افزار آفیس ردموندیها برای اندروید یا نرم‌افزارهای اختصاصی گوگل اشاره داشت. بااین‌حال نسخه‌ای پر مشکل از Open Office هم در اندروید وجود دارد که بسیار پر مشکل و عجیب کار می‌کند بااین‌حال اخیراً بنیاد اسناد! یا همان Document Foundation درحال‌توسعه‌ی لیبره آفیس برای اندروید است که تقریباً نرم‌افزار لیبره‌آفیس برای اندروید تا فوریه سال 2015 آماده خواهد شد.

M8MUXUjهمان‌طور که گفتیم نرم‌افزار اداری در اندروید تقریباً زیاد نیست و نرم‌افزارهایی که از odt و Open Document ها پشتیبانی می‌کنند نیز محدود به همان نسخه‌ی Open Office اندرویدی زشت است! بقیه (WPS Office, Office Suite Pro, Google Docs and AndrOpen) از Open Document ها پشتیبانی نمی‌کنند. بااین‌حال توسعه‌دهندگان لیبره آفیس نسخه‌هایی روزانه را برای اندروید عرضه کرده‌اند که می‌توانید از لینک زیر آنان را دریافت نمایید.

لینک دانلود روزانه Daily Build

مشکل فعلی آن است که گوگل اجازه‌ی ارسال و بارگذاری فایل.apk بیشتر از 50 مگابایت را نمی‌دهد و این در حالی است که فایل نصاب LibreOffice بیشتر از این مقدار است. برنامه‌های بزرگ مثل برخی بازی‌ها یک نصب کننده‌ی اولیه دارند که بقیه اطلاعات را بعداً دریافت می‌کنند. بااین‌حال هنوز لیبره آفیس در گوگل پلی قرار ندارد.

منبع: +

1 دیدگاه برای این نوشته:

  1. ناصر:
    16 شهر 1393 امیدوارم لیبره آفیس هر چه زودتر با ظاهر مناسب و کاربری خوب به آندرویید بیاد. اینطوری هم استفاده از این نرم افزار در سایر پلتفرمها بیشتر می شه و هم باعث می شه خود نرم افزار بهبود پیدا کنه
    اما من به شخصه بیشتر منتظر تبلت های اوبونتویی هستم که علاوه بر نرم افزارهای لینوکس بتونه نرم افزارهای اندروییدی رو هم اجرا کنه. فقط نمی دونم این کانونیکال داره چی کار می کنه

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , ,