منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مدیریت ایمیل‌ها با Geary

لینوکس برنامه‌های متن باز کمی مشابه تاندربرد (Thunderbird) برای مدیریت ایمیل‌ها دارد. البته برنامه‌هایی مثلEvolution، Kmail و Claws-Mail هستند اما هیچ کدام انتظارات همه کاربران را برآورده نمی‌کنند. اما در این دسته برنامه‌ها برنامه کوچک دیگری به اسم گیری (Geary) ایجاد شده که زاده ذهن خلاق گروه ناسودبر یوربا(Yorba) است. این برنامه، یک برنامه مدیریت ایمیل است که از پروتکل IMAP استفاده می‌کند. گیری برنامه پیش‌فرض توزیع المنتری (Elementray ) برای مدیریت ایمیل است.

geary

گیری طراحی ساده را ترجیح می‌دهد، درست مثل طراحی برنامه‌های اندروید. این برنامه به واسطه سادگی طراحی، تجربه کاربری بسیار راحتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. البته گیری سیستمی پلاگین پذیر نیست و انتخاب‌های زیادی را برای شخصی سازی نمی‌دهد، اما کار خود را که مدیریت ایمیل هست،به خوبی و بدون به دردسر انداختن شما برای یادگیری انجام می‌دهد.

ویژگی‌های گیری:

  • طراحی ساده و مدرن

  • تنظیم سریع حساب کاربری

  • پشتیبانی از جیمیل، یاهو، اوتلوک و سروریس‌های IMAP

  • ایمیل‌ها به صورت محاوره‌ای دسته‌بندی می‌شوند.

  • ارسال ایمیل با استفاده از کامل از HTML

  • جست‌وجوی سریع در ایمیل‌ها

  • نمایش اعلان سیستمی در زمان دریافت ایمیل جدید

البته این ویژگی‌ها زیاد نیستند اما گیری به خوبی از پس آن‌ها برآمده است.

روش نصب

در صورتی که از توزیعی استفاده می‌کنید که به صورت پیش‌فرض میزکار گنوم ندارد، نگران نباشد چون گیری در مخازن اصلی اکثر توزیع‌ها وجود دارد و یا به راحتی قابل اضافه کردن به مخازن است. برای مثال اگر شما از توزیع اوبونتو استفاده می‌کنید می‌توانید با استفاده از مرکز نرم‌افزار اوبونتو آن را نصب کنید. یا اینکه از طریق ترمینال به صورت زیر آن را نصب کنید:

  • ترمینال را باز کنید(Ctrl+Alt+t)

  • sudo apt-get update

  • sudo apt-get install geary

به همین سادگی.

نحوه استفاده

بعد از اینکه گیری را نصب کردید و حساب کاربری خود را به گیری سپردید قطعاً به سادگی گیری پی می‌برید. شما در این نرم افزار، با چیزهای عجیب غریب و ناشناخته روبرو نخواهید شد. همه ایمیل‌ها به صورت محاوره‌ای(محاوره‌ای یعنی به صورتی که ایمیل وپاسخ‌های آن همه در یک دسته قرار می‌گیرند) در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرند. برای راحت‌تر خواندن ایمیل‌ها می‌توانید از ستاره گذاری استفاده کنید (البته به شرطی که سرویس دهنده ایمیل شما از ستاره گذاری پشتیبانی کند مانند جیمیل).

سخن مترجم

این برنامه برای ما ایرانی‌ها که جیمیل را به سختی باز می‌کنیم بسیار مناسب است و از سرعت بسیار بالاتری نسبت به برنامه‌های مشابه برخوردار هست. پیشنهاد می‌کنم کسانی که از جیمیل استفاده می‌کنند حتماً این برنامه را امتحان کنند.

تذکر: این برنامه از فرمت راست به چپ (برای ارسال ایمیل فارسی) پشتیبانی نمی‌کند. با توجه به اینکه برنامه بسیار ارزشمندی هست امیدوارم در گروه شیرازلاگ، بتوانیم با تشکیل تیمی، زبان فارسی را هم به این نرم افزار اضافه کنیم. کد این نرم افزار را از اینجا دانلود کنید.

منبع: linux.com



برچسب ها : ,