منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

مسابقه برنامه‌نویسی شبیه ساز هرمی جادی

تقریبا یک هفته پیش جادی یک مسابقه برگذار کرد تا ثابت شود سیستم‌های هرمی باعث ضرر یک عده بسیار زیاد و سود بردن یک عده بسیار کم هستند. هر چند جایزه‌های مسابقه کمی حرف و حدیث داشت ولی وقتی صحبت برنامه‌نویسی و رخ نمایی در بین گیک‌ها مطرح باشد این چیزها مهم نیست!

با زبان اسکالا در این مسابقه شرکت کردم و فکر نمی‌کردم این مسابقه انقدر شرکت کننده داشته باشد که در نهایت ۲۹ نفر به مرحله نهایی برسند. چون امکان داوری عادلانه برای برنامه‌ها به راحتی وجود نداشت جادی برای انتخاب برنده، قرعه کشی برگذار کرد تا سه نفر به این شکل انتخاب شوند. خودش هم به عنوان داور سه نفر دیگر را انتخاب کرد. من هم به عنوان نفر سوم قرعه کشی انتخاب شدم.

برنامه این مسابقه کار پیچیده‌ای انجام نمی‌داد و بسیار ساده بود مهمترین ویژگی برنامه من این است که به زبان اسکالا و با استفاده از Immutable ها نوشته شده که امکان توزیع برنامه بر روی چند هسته از یک سیستم را می‌دهد. می‌خواستم برنامه را طوری بنویسم که امکان توزیع آن بر روی چند سیستم جداگانه در شبکه هم وجود داشته باشد ولی متاسفانه فرصتم خیلی کم بود. برنامه‌های بسیار جالبتری هم نوشته شده بود که خوشبختانه اکثر آن‌ها به عنوان برنده انتخاب شدند. مثلا یک برنامه با جاوا اسکریپت که در مرورگر اجرا می‌شود. یا از همه جالبتر برنامه‌ای بود که به عنوان یک ماژول کرنرل لینوکس نوشته شده بود!



برچسب ها : , , , ,