منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

معرفی برنامه متن‌باز کاغذ، کاری جدید از گروه ایرانی Sialan

Kaqaz یا همان کاغذ خودمان برنامه‌ای ایرانی است که توسط بردیا دانشور و گروهش که مصاحبه با وی را می‌توانید از این لینک بخوانید نوشته شده است. این گروه تا به امروز نرم‌افزارهای Limoo و Sigram را نیز نوشته است. این برنامه نیز همچون دو برنامه‌ی دیگر این گروه از Qt5 استفاده می‌کند. کاغذ برای نوشتن و مدیریت نوشته‌های کوتاه و وظایف روزانه‌تان ایجادشده است. این برنامه از Dropbox پشتیبانی می‌کند که به‌راحتی قادر خواهید بود متون و نوشته‌های خود را با Dropbox همگام‌سازی کنید. همچنین ظاهر برنامه بسیار کاربرپسند و خوب طراحی‌شده است.

Configure-—-Kaqaz_015

 

درجاهایی از برنامه از تصاویر ترول‌ها، که معمولاً در فیس‌بوک آنان را دیده‌ایم اضافه‌شده است که ظاهری بامزه و Cool به برنامه بخشیده است. Note ها را نیز به‌راحتی می‌توانید با استفاده از Tagها مدیریت کنید.

Configure-—-Kaqaz_014کاغذ یک نسخه‌ی تاچ هم دارد که برای کاربران دستگاه‌های لوحی بسیار مناسب است. وقتی یک برچسب می‌سازید به راحتی می توانید برای آن یک رنگ انتخاب کنید.

Kaqaz_020نصب:

برای نصب آن در آرچ از دستور زیر استفاده کنید:

yaourt -S aur/kaqaz-git

کابران دیگر توزیع‌ها آن را از سایت آن دریافت نمایید، مثلا کاربران اویونتو می‌توانند آن را با دستور زیر نصب نمایند:

$ sudo apt-get install gdebi

$ wget http://dl.labs.sialan.org/kaqaz_1.1.1-1-amd64.deb

$ sudo gdebi kaqaz_1.1.1-1-amd64.deb

پی‌نوشت:

دو تا مشکل با این نرم‌افزار دارم که یکی مربوط به کپی متن از اینترنت در برنامه است که به‌صورت عادی قابلیت راست به چپ نوشتن دارد اما وقتی متن را کپی می‌کنید چپ به راست است و نمی‌توان راست به چپش کرد و دومی عنوان Note در سمت چپ برای من مشکل دارد و عناوین در لیست Noteها در سیستم من قابل‌مشاهده نیستند.

virtualbox02

پی نوشت 2:

با آرزوی موفقیت برای همه‌ی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار آزاد مخصوصا از نوع ایرانیش!!!

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , , , ,