منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

معرفی کلاینت lync برای لینوکس

چند سالی هست که تو ادارات و شرکت‌ها، برای چت درون سازمانی و انتقال فایل و ... از نرم افزار Microsoft Lync استفاده میشه که متاسفانه کلاینت رسمی ای برای این نرم افزار در سیستم عامل لینوکس وجود نداره؛ تو این پست دو تا راه حل برای این مشکل رو با هم بررسی می‌کنیم:

۱) اگر استفاده شما از Lync فقط برای چت کردن هست، میتونید از نرم افزار pidgin استفاده کنید، فقط کافی هست بعد از نصب این نرم افزار، بسته pidgin-sipe رو هم نصب کنید و زمان اضافه کردن اکانت، پروتوکل رو از نوع Office Communicator انتخاب کنید.

۲) اگر علاوه بر چت، از قابلیت desktop sharing (که برای پشتیبانی نرم افزاری خیلی مناسب هست) هم استفاده می‌کنید، می‌تونید نرم افزار Sky رو نصب کنید. توضیحات مربوط به نصب این نرم افزار در سایت این محصول به آدرس https://tel.red/repos.htm اومده که میتونید از اون استفاده کنید. بعد از نصب این نرم افزار شما هم میتونید خیلی راحت علاوه بر چت، از قابلیت desktop sharing هم استفاده کنید. این محصول دو نسخه رایگان و پولی داره، تنها محدودیتی که نسخه رایگان داره این هست که تماس‌ها و desktop sharing بعد از دو دقیقه قطع میشه و نیاز به اتصال مجدد داره.



برچسب ها : ,