منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

منتشر شدن اطلاعات ارتش سایبری سوریه

گروهی به نام ارتش سایبری سوریه در ماه‌های گذشته فعالیت‌های خبرسازی داشته‌است. برای نمونه این گروه حملات موفقی علیه وب‌سایت‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست داشت.

در هفته گذشته اطلاعاتی در اینترنت منتشر شد که ادعا می‌شد در نتیجه هک شدن سرور ارتش سایبری سوریه syrianelectronicarmy.com و sea.sy بدست آمده‌است. این اطلاعات که ابتدا به صورت محدود منتشر شده‌بود حتی شامل اطلاعات مربوط به اعضای این گروه نیز می‌شد.

پس از مدت کوتاهی این گروه اعلام کرد که مورد حمله قرار نگرفته‌است و هیچ یک از اعضای این گروه اطلاعات یا ردپایی از خود در فضای مجازی ندارند و حتی برای مکالمه از شبکه‌های امن و اختصاصی IRC استفاده می‌کنند.

در واکنش به این اظهارات یک وب‌سایت فرانسوی جزئیات بیشتری از اطلاعات بدست آمده از سرورهای گروه موسوم به ارتش سایبری سوریه منتشر کرد که شامل جزئیات کامل اعضا و کاربرانی می‌شد که از آن سرور استفاده می‌کردند به همراه ۶ گیگابایت از ایمیل‌ها و مکاتبات اعضای گروه که اطمینان واقعی بودن اطلاعات درز کرده را قوت می‌بخشید.

برایان کربس یکی از روزنامه‌نگاران واشنگتن پست که علاقه زیادی به مقوله امنیت دارد تحقیقات مفصلی در مورد اعضای این گروه به‌وسیله اطلاعات درز کرده انجام داد که در نوع خود بسیار جالب می‌باشد.

در این مقاله که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید اطلاعات زیادی از اعضای گروه به همراه نحوه جمع‌آوری این اطلاعات منتشر شده است.

منبع اصلی خبر

Google+ Google+ Google+