منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

موزیلا یک بازی برای مرورگرها منتشر کرد

موزیلا یک دمو از یک بازی آنلاین منتشر کرده است که کاملا بر روی مرورگر اجرا می‌شود. BrowserQuest، یک صفحه خانگی برای بازی‌های ویدئویی کلاسیک، توسط توسعه‌دهندگان فرانسوی در Little Workshop  ساخته شده و کاملا برپایه‌ی HTML5 و JavaScript است. این بازی می‌تواند بر روی کامپیوترهایی با فایرفاکس و کروم – و اپرا اگر WebSockets در آن فعال شده باشد – اجرا شود. همچینین بازی با مرورگرهای iOS و فایرفاکس در اندروید نیز مشکلی ندارد.

\"\"

سازندگان Browserquest ادعا می‌کنند که بازی می‌تواند از هزاران کاربر در آن واحد میزبانی کند. البته، چند ساعت بعد انتشار خبر بازی، بنظر نمی‌رسد زیاد هم در این مورد موفق بوده باشند؛ بارگیری بازی کمی زمان می‌برد، و در حال تعداد بازیکنان در مراحل مختلف حدود ۱۳۰۰ نفر است.

بازیکنان Browserquest می‌توانند زمانی که مراحل را تمام می‌کنند با یکدیگر چت کنند. همچنین می‌توانید ببینید که در حال حاضر چند نفر در حال بازی در آن مرحله هستند.

بازی قصد دارد تا نشان دهد که در حال حاضر قابلیت WebSockets امکان انجام چه کارهایی را دارد. به محض اجرای بازی، مرورگر یک اتصال به یکی از سرورها به وسیله‌ی WebSocketها انجام می‌دهد. هر کدام از این سرورها میزبان چندین مرحله از بازی هستند و اطلاعات کاربر را با مرورگر همگام می‌کنند. ۲ سرور دیگر تنها آمار بازی را ارائه می‌کنند. سرورهای بازی با JavaScript نوشته شده‌اند و بر روی node.js اجرا می‌شوند.

از WebSockets که بگذریم، کارگیر (Client) بازی از HTML5 Canvas برای 2D، از Web Workers برای پایش (process) در پس‌زمینه، localStorage برای حفظ وضعیت بازیکن، CSS Media برای کمک به تغییر اندازه‌ی بازی در دستگاه‌های مختلف و HTML5 audio استفاده می‌کند. این‌ها باعث می‌شوند که کدها تبدیل به یک منبع عالی در خصوص این تکنولوژی‌ها شوند. تمام کدهای پروژه در GitHub موجود است. گواهینامه کدها در حال حاضر مشخص نیست، هرچند که قاعدتا باید کدباز باشد، ولی هنوز بر روی GitHub قرار نگرفته است؛ پاسخ فعلی موزیلا در این خصوص: «اطلاعات مربوط به گواهینامه در چند روز آینده بروزرسانی می‌شود».

(منبع)



برچسب ها : , , , ,