منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نحوه استفاده از حافظه USB جانبی در نکسوس۷ و سایر اندرویدی‌ها

شاید یکی از معایب تبلت گوگل نکسوس ۷ علیرغم همه خوبی‌هایش، عدم پشتیبانی از حافظه جانبی باشد.در این تبلت امکان استفاده از حافظه جانبی برای گسترش میزان فضای ذخیره‌سازی فایل‌ها، تعبیه نشده است.مثلا اگر یک تبلت نکسوس هفت ۸،۱۶ و یا ۳۲  گیگابایتی داشته باشید، فقط همین میزان فضا برای ذخیره‌سازی  فایل‌ها و اسنادتان در تبلت‌ در اختیاز دارید که این فضای کم با توجه به نیازهای امروزه و حجم زیاد فایل‌های مصرفی کاربران، به سرعت پر خواهد شد و شما دیر یا زود احساس نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی فایل‌های شخصی‌تان بر روی تبلت‌ پیدا خواهید کرد و آن‌وقت است که آرزو میکنید ای کاش راهی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود داشت.اگر دنبال این راه هستید این راهنما برای شماست.

\"Google_Nexus_7\"

شما میتوانید از طریق زیر یک درایو جانبی USB مانند فلش دیسک و یا هارد اکسترنال را به نکسوس ۷ و یا وسایل اندرویدی دیگرتان وصل کنید و به فایل‌های خود بر روی آن دسترسی پیدا کنید.

وسایل مورد نیاز:

۱- یک عدد کابل USB OTG \"usb-otg

یک سر این کابل به کانکتور میکرو USB نکسوس و یا هر وسیله اندرویدی دارای پورت Micro USB و سر دیگرش هم به پورت استاندارد USB 2.0 متصل میشود.این کابل را میتوانید در بازار ایران هم با قیمت نه‌چندان بالا تهیه کنید.در ضمن بد نیست بدانید که OTG مخفف USB On-The-Go هست.

 

 

۲- یک عدد نکسوس۷ ( یا هر وسیله اندرویدی دیگری از جمله تبلت و اسمارت‌فورن که روت شده باشد)

برای استفاده از درایو USB مجبورید دستگاه اندرویدی‌تان را روت کنید.اگر اندروید موجود بر روی وسیله شما روت شده، به مرحله بعد بروید ولی اگر روت نشده میتوانید به سادگی این کار را انجام دهید.

 

روت کردن آسان دستگاه:

یک ابزار تحت ویندوز بنام Nexus Root Toolkit که میتوانید دانلودش کنید و بعد از اجرا، نسخه اندروید موجود بر روی دستگاه اندرویدی‌تان را از منو انتخاب کنید و apply کنید.
اگر از اندروید ۴.۲ استفاده میکنید ولی در منو وجود ندارد میتوانید any build را انتخاب کنید.

\"image385\"

 

۳- اپلیکیشن StickMount

این اپلیکیشن رایگان است و میتوانید از گوگل‌پلی دریافت و نصب‌اش کنید.این اپلیکیشن فقط بر روی دستگاه‌های روت شده کار میکند.

۴- یک اپلیکیشن برای مدیریت فایل‌ها

یک اپلیکیشن مانند ES File Explorer یا اپلیکیشن‌های معادل برای مدیریت فایل‌ها
مراحل کار:

اتصال درایو USB به دستگاه: یک سر کابل USB OTG را به دستگاه روت شده و سر دیگر کابل را به درایو USB وصل کنید.

\"2-nexus-7-with-usb-otg-cable\"
در این لحظه باید اعلانی از طرف اپلیکیشن StickMount که قبلا نصب کرده‌اید دریافت کنید.OK کنید و حالا درایو USB بر روی وسیله شما قابل دسترسی‌ست.

\"3-image206\"
توجه داشته باشید که نیاز است تا به StickMount دسترسی ریشه بدهید و برای این کار باید دستگاه شما حتما روت شده باشد.

\"4-image207\"
سپس پیغامی دریافت خواهید کرد که نشان میدهد StickMount درایو USB را در مسیر /sdcard/usbStorage مانت کرده است.

\"5-image208\"
فایل‌منیجری که قبلا نصب کرده‌اید را اجرا کنید(در اینجا ES File Explorer) و پوشه UsbStorage را باز کنید.

\"6-image209\"

در اینجا یک پوشه در داخل پوشه usbStorage مشاهده میکنید که نشان‌دهنده پارتیشن‌های مختلف بر روی درایوی است که به دستگاه متصل شده است.

\"7-image210\"
بر روی این پوشه تپ کنید و واردش شوید.حالا به فایل‌هایتان روی درایو USB دسترسی دارید.

\"8-image211\"
پخش فیلم از روی هارد دیسک جانبی وصل شده به نکسوس ۷

\"9-image212\"
برای خارج کردن درایو و قطع کردن اتصال درایو از دستگاه، روی گزینه StickMount در notification tray تپ کنید و disconnect کنید.

\"10-stickmount-notification\"
از این پس میتوانید فایل‌هایتان را بر روی درایو‌های جانبی ذخیره کنید و از فضای بیشتر روی وسیله اندرویدی‌تان لذت ببرید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر این مطلب را دوست داشتید می‌توانید مشترک خوراک‌خوان رایت‌وب شوید تا از این پس همه مطالب بعدی رایت‌وب را در خبرخوانتان،بخوانید... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

16 دیدگاه برای این نوشته:

\"ارسال | مشاهده‌ 11 نظر دیگر

  1. \'\'سعید:
    ۱۰ دی ۱۳۹۱ ممنون از آموزشی که دادین. ولی یک سوال برام پیش اومد: اینکه گفتین \"هر وسیله اندرویدی دیگری از جمله تبلت و اسمارت‌فورن که روت شده باشد\" یعنی این کار رو برای همه گوشیها و تبلتهای اندروییدی میشه انجام داد یا اینکه نیاز به قابلیت سخت افزاری خاصی داره؟
  2. \'\'محمود:
    ۱۰ دی ۱۳۹۱ @سعید, بله، روی هر وسیله اندرویدی که پورت Micro USB داشته باشد و روت شده باشد میشود از این راه برای اضافه کردن درایو اکسترنال USB استفاده کرد
  3. \'\'MMS:
    ۱۰ دی ۱۳۹۱ من روى Galaxy S3 روت نشده بدون هيچ نرم افزار اضافى اين كار رو كردم. فقط كابل USB OTG داشتم.
  4. \'\'جواد:
    ۱۱ دی ۱۳۹۱ دوست عزیز این قابلیت فقط رو دستگاه هایی که USB Host دارن امکانپذیره
  5. \'\'آرمان:
    ۱۱ دی ۱۳۹۱ ممنون، یکی از سوالام قبل از خرید نکسوس همین بود، مرسی از آموزشی که گذاشتین.



برچسب ها : , , , , , , ,