منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نحوه مانت کردن درایور مجازی VirtualBox در لینوکس

این پست بیشتر یک ترفند هست برای کسانی که با ابزار Virtualization یا مجازی سازی کار می کنند و روزانه سرکارشان بیشتر با این گونه ابزار است. شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که بخواهید بدون اینکه سیستم عامل میهمان را در ویرچوال باکس اجرا کنید و یک دایرکتوری را با سیستم عامل میزبان به اشتراک بگذارید ٫ از اطلاعات موجود در ویرچوال باکس بکاپ بگیرید.

\"\"

این کار به راحتی انجام شدنی است. فقط کافیست پکیج VirtualBox-Fuse را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید. برای نصب آن کافیست دستور زیر را اجرا کنید:

برای ubuntu و debian (برای Debian فعلا در مخازن unstable موجود میباشد) :

sudo apt-get install virtualbox-fuse

برای آرچ لینوکس هم این بسته در AUR در دسترس است. اگر ابزار yaourt را در Arch Linux نصب کرده باشید کافیست از دستور زیر استفاده کنید:

yaourt virtualbox-fuse

برای توزیع های دیگری مثل فدورا یا open Suse کافیست جستجویی در مخازن بکنید. بعد از نصب این بسته فایل .vdi ویرچوال باکس را می توانید به این روش در دایرکتوری مورد نظر مانت کنید:

vdfuse [options] -f /path/to/image-file /path/to/mountpoint

با این روش می توانید پارتیشن های درون فایل vdi را ببینید. ولی برای مشاهده فایل های درون پارتیشن ها ٫ پارتیشن ها هم باید مانت شوند به این صورت :

mount /path/to/mountpoint/Partition1 /path/to/someother/mountpoint

برای جزئیات بیشتر هم می توانید صفحه Fuse Man Page هم یه نگاهی بهش بیاندازید. آپشن های زیادی برای VirtualBox-Fuse موجود دارد که می توانید از Man Page آنها را دنبال کنید. برای مثال مهمترین آنها به صورت زیر هستند :

-r readonly

-t specify type (VDI, VMDK, VHD, or raw; default: auto)

-f VDimage file

-a allow all users to read disk

-w allow all users to read and write to disk

-g run in foreground

-v verbose

-d debug



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,