منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نخستین تحقیق مستقیم در زمینه عوارض اعتیاد اینترنتی

یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که زمانی که کاربرانی که وابستگی شدیدی به اینترنت دارند آفلاین می‌شوند، با عوارضی مشابه معتادان معمولی در هنگام عدم دسترسی به مواد مخدر روبرو می‌شوند. این تحقیق که توسط پژوهشگران دانشگاه‌های میلان و سوان‌سی (Swansea) به انجام رسیده است، نخستین تحقیقی است که تاثیرات روانی نامطلوب و آنی استفاده از اینترنت را نشان می‌دهد.
در مرحله نخست شصت داوطلب با میانگین سنی ۲۵ سال، برای تعیین میزان استفاده‌شان از اینترنت مورد آزمایش قرار گرفتند. در این مرحله توجه ویژه‌ای به این موضوع شد که آیا آن‌ها به صورت وسواسی از اینترنت استفاده می‌کنند و این‌که آیا استفاده از اینترنت ارتباطات اجتماعی و شغل آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است یا خیر.
پس از آن از داوطلبین خواسته شد که به وب‌گردی بپردازند و به هر سایتی که دوست دارند سر بزنند. با گذشت ۱۵ دقیقه وب‌گردی متوقف شده و خلق‌وخو و میزان اضطراب آن‌ها اندازه‌گیری شد. در این مرحله مشخص شد که داوطلبینی که مرحله اول آزمون نشان داده بود که به اینترنت اعتیاد دارند، خلق‌وخوی منفی‌تر و اضطراب بیشتری داشتند. به گفته محققین این تجربه منفی، بی‌شباهت به تاثیرات منفی پس از مصرف محرک‌های اکستازی نبوده است.
این نتایج اولیه و تحقیقات مرتبط در مورد فعالیت‌های مغزی نشان می دهند که خطرات ناشناخته‌ای در اینترنت [و استفاده طولانی مدت از آن] وجود دارد که سلامت افراد را تهدید می‌کند.

منبع اصلی خبر