منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نسخه نهایی فدورا ۱۷ منتشر شد

\"Fedora-17\"

در گرمای هزار درجه ی اجاق گاز هات داگ، هفدهمین نسخه فدورا توسط همکاران و توسعه دهندگان از سراسر جهان در کوره ی آزادی پخت شد و هم اکنون قابل سرو شدن می باشد، و آن را باید به عنوان نماد آزادی و پیشرفت و توسعه شناخت.

هم اکنون نسخه نهایی فدورا ۱۷ در دسترس می باشد.فدورا ۱۷ که اسم رمز آن Beefy Miracle است دارای ویژگی ها و امکانات قابل توجهی از جمله استفاده کردن از میزکارهای Gnome 3.4 و KDE 4.8 و استفاده کردن از ویرایشگر عکس GIMP 2.8,استفاده کردن از Kernel 3.3.4 و بروز رسانی برخی بسته های دیگر…

میزکار Gnome 3.4 امکان کار بر روی سیستم هایی که درایور کارت گرافیکی آنها از قابلیت ۳D پشتیبانی نمی کنندرا دارد. همچنین دسکتاپ GNOME 3.4 به معرفی قابلیت های جدید جستجو در بازبینی فعالیت ها، بهبود تم ها، و پیشرفت را به اسناد و برنامه های کاربردی تماس با ما.نرم افزارهای جدید،GNOME-boxes، دسترسی آسان به ماشین های مجازی را فراهم می کند. علاوه بر این ویرایشگر عکس GIMP 2.8 پیشرفت های جدیدی به ارمغان می آورد مانند حالت تک پنجره، گروه های لایه ای، و ویرایشon-canvas است.

ساختار فایل سیستم در فدورا نیز با تغییراتی همراه است.از جمله مسیر پیشفرض برای اتصال(mount) شدن دستگاه های فلش از media/ به run/media/ تغییر پیدا کرده و چند مسیر دیگر نیز پاک شده اند.

فدورا ۱۷ همچنان از فایل سیستم ext4 به صورت پیش فرض استفاده می کند که البته مقدار فضای پشتیبانی برای پارتیش ها با این فایل سیستم افزایش پیدا کرده است.گفتنی است که فایل سیستم BTRFS نیز در این نسخه قابل استفاده می باشد و امید است که در نسخه ی فدورا ۱۸ به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار گیرد.

.برای اطلاعات بیشتر به اینجا و اینجا مراجعه کنید و برای دانلود فدورا ۱۷ با لینک مستقیم و تورنت به اینجا مراجعه کنید.

\"fedora17\"

 

\"fedora17\"

 

 

 

مطالب مرتبط :

  1. فدورا ۱۷ بتا منتشر شد
  2. نسخه نهایی Fedora 16 منتشر شد
  3. نسخه نهایی توزیع پارسیدورا ۱۵ منتشر شد
  4. اعلان زمان انتشار نسخه نهایی فدورا ۱۶
  5. فدورا ۱۶ آلفا منتشر شد
  6. فدورا ۱۶ بتا منتشر شد
  7. نسخه جدید مرورگر اینترنتی opera 11.52 منتشر شد



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,