منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نسخه ۱۱ مرورگر فایرفاکس منتشر شد

نسخه‌ی ۱۱ مرورگر محبوب و آزاد فایرفاکس منتشر شد. این نسخه دارای تغییرات و ویژگی‌های به نسبت زیادی بوده است که یکی از این ویژگی‌های مهم، آسان‌تر شدن مهاجرت و انتقال اطلاعات از مرورگر کروم به فایرفاکس است که نشان دهنده‌ی عزم موزیلا برای جذب کاربران کروم می‌باشد.

در نسخه‌ی ۱۰ شاهد تغییراتی بودیم که همانند کروم به کاربر امکان بررسی کد و CSS سایت‌ها را می‌داد؛ در نسخه ۱۱ این امکانات بهبود یافته‌ که از جمله این موارد می‌توان به مشاهده نمای سه‌بعدی صفحات وب جهت اشاره نمود.

\"\"

این ویژگی، یک شبیه سازی سه بعدی از اجزای سایت را نمایش می‌دهد که به توسعه دهندگان وب این امکان را می‌دهد که به نحوی جذاب و کاربردی به مرور این اجزا بپردازند. همچنین فایرفاکس در این نسخه مجهز به یک ویرایشگر CSS کوچک شده است که به کاربران در طراحی و ویرایش CSS سایت، کمک شایانی خواهد کرد.

دیگر تغییرات صورت گرفته در فایرفاکس ۱۱ به این شرح است:

  • اضافه شدن قابلیت همگام سازی افزونه‌ها
  • طراحی مجدد ابزار کنترل پخش ویدیو در HTML5
  • نمایش Syntax کدها با استفاده از HTML5
  • پشتیبانی از المان outerHTML
  • پشتیبانی آزمایشی از پروتکل SDPY برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات
  • رفع ایرادات گوناگون

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه نکات انتشار رسمی این نسخه مراجعه نمایید. همچنین جهت نصب آخرین نسخه پایدار فایرفاکس در توزیع‌های مختلف گنو/لینوکس به راهنمای این صفحه مراجعه نمایید.

4 دیدگاه برای این نوشته:

  1. \'\'zobilla:

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
    سلام. میدونم بی ربطه اما جای بهتری پیدا نکردم! به نظر من خیلی خوب میشه اگه یه بخش brain-storm تو سایت راه بندازین و به کاربرا اجازه بدید ایده های جالبشون رو با خیال راحت توش بنویسن. ایده هایی در مورد خود سایت و در مورد کل دنیای لینوکس. باور کنید اگه خوب فرهنگسازی بشه و به کاربرها شناسانده بشه، خیلی میتونه مفید باشه. شایدم نباشه!
  2. \'\'مسعود:

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
    زهیر جان کمی بیشتر توضیح میدی؟ دقیق متوجه نمیشم که چطور میتونیم پیاده سازیش بکنیم. شخصا با خودم (ایمیل-جیتاک) در تماس باش تا بتونیم بهتر در مورد ایده‌ت صحبت کنیم :)
  3. \'\'چالیست:

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
    خیلی خوب بود
    فایرفاکس هر روز بهتر از دیروز
    یکی از مشکلات فایرفاکس اینه که یه سری افزونه ها کارایی برنامه رو حسابی پایین میارن
    طبیعی هم هست چون برنامه نویس هاشون شاید نتونن استاندارد کار بکنن
    ANT VIDEO DOWNLOADER یکی از اوناست که به شدت باعث می شه فایرفاکس هنگ کنه.

    این قابلیت سه بعدی نشون دادن المان ها هم خیلی خوبه و کمک خواهد کرد حسابی

    ممنون احسان

  4. \'\'Astyage:

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
    همونطور که سایت موزیلا خودش نوشته برای بعضی از یوزر ها نوار لغزان ها در Gmail کندتر عمل میکنه ولی در کل با تغییراتی که در این بخش داده شده خیلی قویتر شده و البته باید گوگل کروم رو دستکم نگیریم گوگل کمپانی هستش که ایده هاش واقعا عالی هستن

\"ارسال



برچسب ها : , , , , , , ,