منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نسخه ۲۰ مرورگر اینترنتی کروم و عدم نیاز به پلاگین فلش

\"chrome\"

کروم مرورگر اینترنتی شرکت گوگل نرم‌افزاریست که سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی آن توسط گوگل انجام شده و نتیجه‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها تبدیل شدن این مرورگر به پراستفاده‌ترین مرورگر وب در دنیا بوده. اما با وجود مرورگرهایی مثل فایرفاکس، میدوری و… در دنیای لینوکس، کروم هنوز اونطور که باید جای خودش رو در بین کاربران باز نکرده.

چند ماه قبل بود که ادوبی اعلام کرد دیگر نسخه‌ای از فلش برای توزیع‌های لینوکسی عرضه نخواهد کرد و تنها تا پنج سال به پشتیبانی از نسخه‌ی آخر آن ادامه خواهد داد. از زمان انتشار این خبر کاربران گنو/لینوکس بیش از پیش به دنبال یک جایگزین مناسب برای نرم‌افزار فلش شرکت ادوبی گشتند. گزینه‌های آزادی مثل Gnash در این زمینه وجود داره اما نه به قدرت فلش.

اما دیروز گوگل با خبر انتشار نسخه‌ی ۲۰ از مرورگر محبوبش، خبر خوبی رو به کاربران گنو/لینوکس داد اون هم قابلیت استفاده از فایل‌های فلش و مشاهده‌ی ویدئوهای فلش بدون نصب پلاگین ادوبی فلش هست. طبق لیستی بروز رسانی‌های این نسخه ،کاربران این مرورگر برای استفاده از فایل‌های فلش احتیاج به نصب پلاگین فلش نخواهند داشت و این فایل‌ها رو با استفاده از Pepper Plugin مشاهده خواهند کرد و از این پس کاربران معماری های x86 و x86-64 برای مشاهده فلش میتوانند از PPAPI استفاده کنند.



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,