منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب فلش کروم در فایرفاکس

از Flash Player نسخه‌ی ۱۱ دیگر نسخه‌ی جدیدی برای گنو/لینوکس توسط Adobe ارائه نشد؛ بااین‌وجود نسخه‌های جدیدی با رفع باگ‌های امنیتی منتشر می‌شود. اما مرورگر کروم از پلاگین فلش به‌صورت داخلی و تحت نام Pepper Flash پشتیبانی می‌کند که از آخرین نسخه‌ی Flash در آن مرورگر می‌توان بهره برد.

freshplayerplugin

اگر دوستدارید جدیدترین نسخه‌ی Flash را به همراه مرورگر Firefox هم تجربه کنید از ابزار Fresh Player Plugin استفاده کنید که با استفاده از Pepper Flash آن را به‌عنوان پلاگینی جداگانه به Firefox آورده است. نحوه‌ی کار به این شکل است که محیط Firefox را برای اجرای پلاگین فلش Pepper بهبود می‌بخشد. این Plug-in بر روی مرورگرهای با پشتیبانی از NPAPI کار می‌کند. به‌شخصه در حدود یک سال است از این Plug-in  استفاده می‌کنم و مشکل خاصی در باز کردن وب‌سایت‌ها مبتنی بر فلش و مشاهده ویدئو های فلش نداشتم.

نصب در اوبونتو:

برای نصب آن در اوبونتو می‌توانید از PPA زیر استفاده کنید:

sudo add-apt-repository ppa:nilarimogard/webupd8
sudo apt-get update
sudo apt-get install freshplayerplugin

نصب در آرچ:

برای نصب در ارچ از طریق AUR دستور زیر را اجرا کنید:

yaourt -S freshplayerplugin

افزونه‌ی فوق نیاز به نصب بودن Pepper Flash کروم برای کرومیوم دارد که بهتر است از مخازن غیررسمی نصب کنید چون‌که در AUR اول کروم دانلود می‌شود و بعد پلاگین از آن خارج می‌شود ولی در مخازن غیررسمی حجم بسیار کمتری را باید دانلود کنید.

2 دیدگاه برای این نوشته:

  1. کافر:
    13 ارد 1394 رو اپرا هم قابل استفادست؟
  2. احسان ترک:
    13 ارد 1394 آپرا خودش فلش داره در نسخه‌های جدید.این روش روی قدییمیه جواب می‌ده.

ارسال نظر سریع



برچسب ها : , , , , , ,