منبع اصلی نوشتار زیر در این لینک قرار دارد

نصب لانچر ROSA بر روی فدورا ۱۸ KDE

SimpleWelcome منوی پیش فرض نسخه ی KDE توزیع ROSA Linux است. این منو شبیه Takeoff Launcher یک منوی تمام صفحه است ولی با چند ویژگی بیشتر.
این مقاله نشان می دهد که چگونه این منو را نصب کنید و از آن به جای منوی پیش فرض نسخه ی KDE فدورا ۱۸ یعنی منوی Kickoff استفاده کنید.
این بسته درحال حاضر در مخزن فدورا موجود است، پس نیاز نیست کار خاصی انجام بدهید. فقط کافیست آن را از طریق خط فرمان یا مدیریت بسته های گرافیکیِ فدورا، Apper، نصب کنید. برای نصب از طریق خط فرمان دستور زیر را در خط فرمان بنویسید:

yum install rosa-launcher

برای نصب از طریق Apper هم کلمه ی”rosa” را جست و جو کنید تا به بسته ی مورد نظر برسید و آن را نصب کنید.
\"FedoraROSA

خب، نصب مرحله ی اول بود. مرحله ی بعد این است که ویجتِ آن را به پَنِل اضافه کنید. برای این کار بر روی پنل پایین میزکار راست کلیک کنید و از Panel Options گزینه ی …Add Widgets را انتخاب کنید.
\"FedoraROSA1

در قسمت جست و جو کلمه ی “simple” را بنویسید تا از نتایج جست و جو به SimpleWelcome برسید و با دوبار کلیک، آن را به پنل اضافه کنید. اگر از این منوی جدید خوشتان آمده است شاید بخواهید که منوی Kickoff را از پنل حذف کنید.
\"FedoraROSA2

این تَبِ خوش آمدگویی (Welcome) در SimpleWelcome است. در ابتدا قسمتِ برنامه های تازه استفاده شده (Recent Applications) خالی است ولی به تدریج با اجرا کردن و استفاده از برنامه ها پر می شود.
\"FedoraROSA3

این تب برنامه ها (Applications) است.
\"FedoraROSA4

و این هم تب TimeFrame.
\"FedoraROSA5

 

 

 

 

 

منبع: LinuxBSDos



برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , , , ,